Emmas Blogg

På äventyr genom Asien, Australien & Nya Zealand

1st Day of School

Publicerad 2009-08-13 03:09:14 i AZ 2009-2010,

Inte gick det som vi trodde att det skulle ga igar inte... Nej, skolan hade inte fatt mina papper fran STS-kontoret (men det var ingen biggie, Lorie ringde dem och sa faxade de over allt direkt). Men nar vi sedan skulle ga till skolskoterskan for att hon skulle kunna saga OK behovde hon se att jag tagit mina sista tva Hepatit A + B sprutor... Jag har mailat inscanningar av mitt vaccinationskort till STS Sverige varje gang efter att jag har tagit en ny spruta men dessa hade inte vidarebefodrats, sa da kunde jag inte fa ett gront kort av skolsystern och bli registrerad (vilket man maste vara innan man kan gora ett schema). Dessutom sa behovde dem en kopia av mitt pass, sa det fick vi ocksa ta o fixa. Som tur va sa hade jag inscanningen med mig, pa ett USB-minne. Sa nar vi kom hem sa kunde jag skriva ut det...

Sa idag hade jag en tid igen, hos Mr Wattawa (han heter det) som ar counselorn som har hand om utbytesstudenterna. Vi ar fyra, tva fran Sverige, en fran Holland och en fran Schweiz. Och idag fick jag ett gront kort fran sjuksystern och allt gick bra. Sedan fick jag valja mina klasser, det var lite trixigt men det blir nog bra. Jag fick veta att jag far vara med pa graduation!!! Jippi! Fast jag far inget diploma, men det struntar jag i - jag har ju inte pluggat har i fyra ar. Mitt schema ser ut som foljer:

Am/ AZ Government
Am/ AZ History
Creative Writing
English IV Womens Literature
Lunch
Beginners Dance
Metals/Jewlery I

Jag borjar kl 7.30 och slutar 14.30... Jag gick hela skoldagen idag (nastan) - fran Creative Writing-lektionen. Som tur var sa har jag engelskaklassen tillsammans med en annan utbytesstudent - Anouk (vet inte om hon stavar sa) och jag hangde med henne pa lunch. Det var lite av en chock! Det var folk everywhere! But I survived!

xoxo


Sorry Lise, det blev inget kort inlagg, men du far utharda det for min skulle - for att stilla din nyfikenhet over hur jag har det har borta i Amerika.

Kommentarer

Postat av: Åsa

Publicerad 2009-08-13 14:10:20

Vilket strul med alla papper.

Tur att det löste sig så snabbt. Vilka spännande ämnen du har valt!

Kram kram

Postat av: Sandra T

Publicerad 2009-08-13 18:45:51

wow, Creative Writing? I'd love to have such a course here. sounds really interesting - thumbs up!

Postat av: Pappa

Publicerad 2009-08-13 22:31:39

Hej Emma! Kul att du nu är igång med skolan, spännande och mycket nytt vilket du verkar hantera allt galant trots lite praktiska problem. Nu är kl 22:30 här hemma, vi ska snart gå och lägga oss samtidigt som du väl fortfarande är i skolan. Om jag såg rätt så har det regnat i Gilbert idag, skönt kan jag tänka mig. Imorgon när vi går upp kl 6:30 är kl 21:30 hos dig och du har inte gått och lagt dig ännu - känns lite märkligt. Kul med Graduation. Dina ämnen verkar spännande, det får du berätta mer om sen. Ha det bäst! Kramar från Pappa

Postat av: terreerese

Publicerad 2009-08-14 11:48:50

haha de verka lite jobbigt att allt inte var klappat o klart, men verkar som det gick bra ändå utan några större komplikationer (hhaha oj vilket svårt ord jag kom med där :P) så du kmr alltså läsa dessa ämnen under hela läsåret? de verkar ju bra, nåra iaf :P typ det där med dans hehe o knaske de sista. Fiiin fint :)

puuss<3

Postat av: lise

Publicerad 2009-08-17 22:44:34

men kan du inte börja slänga in några bilder så? du vet att det blir svårt för min datordyslexihjärna annars!

Postat av: jenny

Publicerad 2009-08-21 16:35:06

jag är ju alltid så dålig på att sätta mig vid datorn men nu uppdaterar jag mig äntligen på dig=) värsta spännande ämen det verkar som, english women's literature vill jag också läsa!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela