Emmas Blogg

På äventyr genom Asien, Australien & Nya Zealand

Å, Ä och Ö

Publicerad 2009-08-15 01:57:30 i AZ 2009-2010,

God middag kära vänner! ( i alla fall enligt min tideräkning)

Nu har jag, tack vare en datorkunnig vän till familjen anslutit min dator till nätverket... Det ville sig inte när jag försökte. Så stort tack till John!

Det är så skönt att det är helg äntligen! Och jag har bara varit i skolan sedan onsdag... Men igår satt jag med Government läxan (vocabulary och questions) i stort sett från att jag kom hem från skolan tills jag gick och lade mig. Jag gjorde även några andra små-läxor, tog en dusch och åt middag. Det blev inte den bästa inlämningen men jag lämnade in den idag i alla fall och den var due friday.

Dagens Creative Writing bestod av Coffee House, vilket betydde att våran lärare gjorde pankakor åt oss, det fanns donuts, pop-tarts osv. Så vi satt och fikade medans vi presenterade våra "cards" som vi gjort tills idag. Vi skulle sätta fast en bild, skriva ett citat, ett ord och en symbol på kortet. Mitt citat var The sky is the Limit (mest för att jag tkr om det och för att jag inte har min citatbok med mig...), mitt ord var positive och symbolen fick bli den svenska flaggan. Jag hade lite tidsbrist när jag gjorde den men men, jag fick den gjord i alla fall.

Detta kanske betyder att det kommer kortare inlägg också, om jag sitter vid den här datorn oftare. Vilket jag nog gör eftersom att den är så smidig. Och vi har ofta Torreys laprop snurrandes bland oss när vi sitter i familjerummet (de har världens skönaste soffa!).

Varma, svettiga kramar från öknen

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2009-08-15 17:09:09

Låter som att du klara dig finfint!

OCH... får vi komma på din graduation?? =D

Postat av: Adam

Publicerad 2009-08-15 19:17:10

Tjena syrran! Om du vill skicka mail till mig också så är min email [email protected] :p

Postat av: tereeese

Publicerad 2009-08-15 21:07:59

Good Work! :D

duktiga emma sackar itne efter med hemmarbetet (Y)

Postat av: evelina

Publicerad 2009-08-16 19:11:09

åh va kul!

Låter som om allt funkar fint :)

min kompis ska snart till USA som utbytes student! är lite avis ;)

Postat av: Åsa

Publicerad 2009-08-17 09:45:44

Glurp... Tur att det inte var jag som skulle redovisa på engelska min första skoldag... Hello... : )

Hur går det att vara vegetarian? Ska jag skicka några recept?! : ) Kram kram

Postat av: lise

Publicerad 2009-08-17 22:36:03

ojojoj emma har patrioten inom dig redan kommit fram efter någon vecka i USA...:O...bådar inte gott blir väll SD i nästa val...;)

Postat av: Sandra T

Publicerad 2009-08-18 19:46:31

låter som om du haft en del att göra, men är inte förvånad över att du hann göra det tummen upp

gillade citatet du valde - the sky really is the limit :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela