Emmas Blogg

På äventyr genom Asien, Australien & Nya Zealand

Öknen

Publicerad 2009-08-19 01:30:16 i AZ 2009-2010,

Ska eg. göra mina läxor nu, men jag hinner med dem också... Tänkte skriva lite om hur det är att bo i Arizona - öknen.

Jag tkr om det. Visst, det kanske är lite onödigt varmt när det är 110 F (ca 43 C) vilket det var idag. Men vi som inte har ngn pool ("enbart" en hot tub - vilket är mysigt alla andra årstiden förrutom sommaren) är mestadels inomhus på sommaren. Min dag ser ut som så; går från huset - bilen - går en kort bit till skolan - skolan (där man ofta fryser) - gå en kort bit och vänta i värmen - bilen - hem. Så man slussas från AC till AC. Som tur är så är det inte så fuktigt utan luftfuktigheten är väldans låg.

Jag har inte sett så många än så länge men några har jag sett - solnedgångarna. De är underbart vackra och med ökenlandskapet och staden i allmänhet som förgrund... Me like.

Även fast vi inte har någon pool så har jag faktiskt badat i en pool hittils. I söndags, när vi var hos Constance (min områdes rep.) på "poolparty" med hennes utbytesstudenter och lite annat folk. Det var galet skönt att ha en pool att doppa sig i. Men jag klagar inte, jag älskar huset där jag bor också. Och familjen.

Nu kallar läxorna

Ciao

Kommentarer

Postat av: tereeese

Publicerad 2009-08-19 13:40:05

det låter ju riktigt mys o svettigt, hehe

good you like it :)

nu äre inte många dagar kvar tills vi här i nypan börjar skolan, känns inte okeej haha.

plus här blire bara kyligare o kyligare med kanske nåra solstrålar som värmer då blåsten inte är så farlig (det blåser mycket kan jag meddela :P )

kraaammis

Postat av: isa

Publicerad 2009-08-19 13:40:24

mysigt det verkar! hur trivs du i skolan då? :) hur är folket? :D saknar dig <3

Postat av: jenny

Publicerad 2009-08-21 16:39:52

åå värsta fint med ökensolnedgångar.. det vill vi se bilder på och allt annat också så klart!! haha jag gillar ändå att du lyckades pricka in områdets ända poollösa hus:p

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela