Emmas Blogg

På äventyr genom Asien, Australien & Nya Zealand

Book Trouble

Publicerad 2009-12-23 06:16:21 i AZ 2009-2010,

Aloha kära läsare!

Ett problem har vuxit fram. Jag köper för mkt böcker, om jag berättar att jag har köpt 5 böcker bara idag och igår. Fast då måste jag ju få säga att jag bara betalade $10 totalt... För 5 böcker. (Engelska böcker kostar ju dessutom en förmögenhet där hemma) Jag kommer få problem med alla böcker jag har köpt härborta. Hittils har jag köpt ca 11-12 böcker. Plus att jag hade med mig några från Sverige också... Och jag är ju inte en sån person som säljer eller ger bort sina böcker, jag vill behålla dem. Det är ju så mysigt med mkt böcker, så på något vänster så ska jag inte bara få med mig allt annat men även en massa böcker hem. Fast alla utom en är pocket så det underlättar ju lite. Lite är ordet...

Jul närmar sg med stormsteg och idag var det höstrusk här i Arizona. Det var grått, regnigt, blåsigt och åskigt. De sista julklapparna inhandlades idag och det börjar bli fullt under den lilla granen som står på air hockey-bordet (vi har en vanlig julgran också, det kommer en bild om några dagar. Sitter faktiskt och laddar upp bilder på den andra datorn så om några minuter kommer det bilder från the Carnival under the Gilbert Days :)

Tänkte tipsa om ännu en film (jag tror inte att jag har nämnt den förrut, eller så har jag det... however)


Remember the Titans handlar om ett high school football team i en skola som precis har blivit integrerad. Den är superbra, riktigt feel good och verklighets baserad...

See ya'll later

Kommentarer

Postat av: Åsa

Publicerad 2009-12-23 08:52:28

Hej Semlan! Här kommer massor med julkramar till dig från mig.

Hoppas att du får en härlig jul. Hörs snart igen.

Kram kram från moster.

Ps.Titans såg jag häromdagen. Väldigt bra och tänkvärd.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela