Emmas Blogg

På äventyr genom Asien, Australien & Nya Zealand

Christmas Over Here

Publicerad 2009-12-26 23:05:26 i AZ 2009-2010,

Så jag tänkte berätta lite om hur julen var här borta på andra sidan havet.

24 December

Jag pratade med familj och släkt hemma i snöiga Sverige en liten stund på förmidagen. Sedan lagade vi mat; tamales och enchiladas. Vi glömde the cornbread :( Runt klockan 7 PM så var alla här, då var vi cirkus 10 personer. Vi tände adventsljustaken (de har fått den av någon tidigare utbytesstudent) och satte oss och åt! När vi hade ritat på bordsduken - det var skoj :D och ätit tills vi nästan sprack så var det dags att öppna julklappar. Vi hade ett helt berg under våran lilla julgran som stod på air hockey-bordet så vi delade ut alla julklappar tills alla hade en liten hög och sedan öppnade vi dem en och en. Det var riktigt mysigt och jag fick en massa skoj bla; iPod alarmklocka/högtalare från föräldrarna, armband, svenskt godis och en bok från farfar & Marie-Louise, en tröja som Taryn hade målat på, en Pandora-berlock som betyde Journey av Torrey & Josh, två söta neccessärer från Donna osv. Jag fick en jättesöt liten tavla från Ursh med ett citat från Nalle Puh;
It seemed they had always been, and would be, friends.
Time could change much, but not that.
They were two halves of a whole, sharing a single spirit.
It was the spirit of friendship, and it was alive and well.


Jag gav Ursh One Tree Hill (vi lider av "såpopera-brist" då resten av familjen inte är stora fan av One Tree Hill etc.) och så gav Torrey och jag henne en Glow Dome som hon velat ha sen hon såg reklamen. Ursh och jag köpte våra julklappar tillsammans och vi köpte bla. Susan Boyle's album till Terry, en bok om änglar till Lorie, ett presentkort till Victoria's Secret till Torrey, kameraväska & minneskort till Taryn  (hon fick en kamera av Torrey), The Big Bang Theory season I till Josh.

Efter att alla åkt hem och klockan var runt 12 PM så bestämde vi oss att titta på The Holiday som vi hade hemma... Jag och Ursh hade sett den förrut men vi somnade, båda två :)


Bild på våran äkta Disney-gran, den har faktiskt Simba, Anden (från Aladdin), Nala, Belle m.fl. hängande i sig (det lät ju lite brutalt...)

25 December
När vi vaknade (runt 10-snåret, vi somnade ju runt 2-tiden..) så sprang vi ner till familjerummet för att se vad "tomten" hade lämnat oss. De julklapparna var inte inslagna, det är tydligen inte ett måste när det är i julstrumpan. Men i alla fall så fick vi en vattenflaska, en apelsin (från vårat apelsin-träd), ett litet set med en pärlplatta och rörpärlor, ett stort ritblock (som jag faktiskt letat efter sen vi kom...), pennor och en handvärmare (en sån som man kan återvända) lite random att få när man är i AZ men den var supervarm och skön.

Det var lite om våran jul här i the States. Hoppas att ni alla hade en bra jul.

XOXO

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela