Emmas Blogg

På äventyr genom Asien, Australien & Nya Zealand

Inlägg 131

Publicerad 2009-12-10 05:38:14 i AZ 2009-2010,

Japp, sedan 4 Juli har jag skrivit 131 inlägg. Det låter ju som en hel del men några till ska det allt bli. Jag har inget speciellt att skriva om så jag tänkte gnälla lite över finals och allt som ska vara gjort den närmsta veckan;

- Altered Book Due = vårat Semester/Final Project
- 5 short Essays i Woman's Lit. - vårat Final Project = 8% av betyget
- Final Beg. Dance - Visa upp min egna koreografi (som jag måste sätta igång med)
- Final Metals - test
- Final Women's Lit. - in class essay
- Final History - test
- Final Gov't - test

Jag tror (och hoppas att det är allt). För er som inte vet så avgör Finals 20% av slutbetyget... vilket gör mig lite skakis men det är ju trots allt multiple choice, fill in the blanks etc. alltså måste man ju bara lära sig att "känna igen" svaret, man måste ha det exakta svaret i huvuded... If that makes any sense.

I helgen är det Winter Formal som gäller, förhoppningsvis hittar jag ett par nya skor tills dess, det är i alla fall min förhoppning. Jag ska även hjälpa till på en Garage Sale som Tiger Town ska ha på lördag mellan 7-11 (snacka om att jag kommer att ta mig en tupplur innan kvällen!). Men det ska bli kul, för sen har jag en massa plugg att göra på söndag - inte kul! (Fast att jobba med min "Altered Book" är faktiskt skoj, jag ska ta bilder på söndag så ni förstår vad det är).

Sweet Dreams Swedes

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela