Emmas Blogg

På äventyr genom Asien, Australien & Nya Zealand

A Little Bit of This and A Little Bit of That

Publicerad 2009-07-13 23:40:29 i Everyday,

Tja, då var man ikapp Prison Break då. Känner att serien är lite väl utdragen och det är bra att det här är sista säsongen faktiskt. Annars så har jag köpt biobiljetter tills på torsdag till Harry Potter & Halvblodsprinsen till mig, Therese o Terese. Känner mig som en dålig kompis för jag har dragit ut på det så länge så vi fick inga superduper platser - men de får väl duga... :)

Jag har även bokat in mig på ett BodyPump-pass imorgon kl 18 som jag ska komma ihåg! Jag har nämligen fått två varningar på att jag har missat två pass som jag har bokat in mig på, de senaste veckorna... Men men, en tredje och sen är det no more internetbokning för min del. Men jag lämnar ju snart landet i 10 månader så det är lungan ;) Men bara för att, så har jag skrivit en post it-lapp där det står Pump 18.00 och satt på dataskärmen så det ska jag inte missa!

Det blir inget Twiligt-tittande idag, men vem vet - imorgon kanske. Då är det ju ingen Morden i Midsomer, så vi får se. Men nu ska jag ta o läsa massor av Narnia. Får se om jag avverkar andra boken idag... Dvs. The Witch, The Lion and The Warderobe. Jag läste ut The Magician's Nephew för några dagar sedan. Varje bok är ca 100 sidor så det känns hyffsat realistiskt att jag kommer hinna läsa ut den innan jag åker... Jag har ju alla böckerna i en stor volym, om jag inte har berättat det förrut. En stor, härlig volym, The Chronicles of Narnia, med alla böckerna i den ordning som C. S. Lewis ville att man skulle läsa böckerna dvs inte i den ordningen de skrevs. Ordningen är som följer:
The Magician's Nephew
The Witch, The Lion and The Warderobe
The Horse and His Boy
Prince Caspian
The Voyage of the
Dawn Treader
The Silver Chair
The Last Battle

Så nu ska jag borsta gaddarna och sedan puffa upp kuddarna i sängen och läsa i minst en timma.

Good Night

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela