Emmas Blogg

På äventyr genom Asien, Australien & Nya Zealand

Happy Birthday

Publicerad 2009-07-11 23:59:37 i Everyday,

Jag höll ju på att glömma... Idag fyller bloggen en vecka :) Tiden går fort... Och idag har jag haft mitt näst högsta läsarantal: 5 snälla personer! My all time high; 6 läsare! Well well, det kan ju vara värre. Jag har hittils sprutat ut mig (med detta inräknat) 17 inlägg, vilket känns ganska lagom, när man inte har något mer tidskrävande än att ha sommarlov för sig... Anledningen till att jag startade bloggen är ju mitt kommande år som utbytesstudent, därför tänkte jag skriva lite om just detta.

Jag åker med STS på ett High School Year och än så länge har jag inte fått reda på är exakt när jag åker eller vart jag hamnar. Det jag vet är att jag ska på en åttadagars förberedelsekurs i New York innan jag kommer till min värdfamilj, därför vet jag att jag åker antingen den 31 juli eller 11 augusti. Oavsett när jag åker känns det väldigt avlägset eftersom att jag inte vet vart jag kommer att bo de kommande 10 månaderna... Det kanske känns lite mer verkligt när jag får tillbaka mitt pass med visumet i. Många frågar hur det känns och då svarar jag oftast avlägset, det är svårt att förstå hur länge man ska vara borta. Spänning. Nervositet. Roligt. Läskigt. Tufft. Underbart. Saknad.

Lär skriva mer om detta senare, men nu måste jag få iväg inlägget innan det blir söndag - då har fyller ju inte bloggen en vecka längre - utan en vecka och en dag ;)

G' Night

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela