Emmas Blogg

På äventyr genom Asien, Australien & Nya Zealand

IKEA & Heron City

Publicerad 2009-07-06 21:04:30 i Everyday,

Idag bar det, som jag skrev igår, av till huvudstaden för en liten shoppingrunda på IKEA och sedan Heron City. På IKEA hittade jag som alltid ngt litet och den här gången blev det en tjusig blommig kudde till soffan och några lådor... Tror att jag har som vana att alltid köpa några lådor när jag är där. Man måste ju passa på, och så är jag ju mästare på att ha en massa små saker - då är det bra att ha en liten låda att lägga dem i :)

På Heron City blev det lunch på Pizza Hut och sedan lite shopping även där. På Media Markt för att vara mer exakt, där pappa o jag stod och letade bland bärbara hårddiskar en stund. Jag vill ha en med mig, som jag kan lagra all musik och bilder på annars blir nog minnet på laptoppen fullt direkt. Och så hittade vi en med 500 GB för runt tusenlappen, den var liten och smidig och sen när vi skulle betala så kostade den närmare 2000:- så då var det bara att säga tack men nej tack. Och gå o lämna tillbaka den, så nu sitter jag o letar smidiga hårddsiskar på nätet.

Sedan bar det av till bion där mamma, pappa och bror kollade på Ice Age 3 - 3D vilket verkade lite skoj, men eftersom att jag såg den förra veckan kändes det lite onödigt. Så jag kollade på The Proposal, Män Som Hatar Kvinnor var lite för lång. Tja, vad ska jag säga om filmen, den var väl lite som de brukar vara. Inte den bästa jag har sett men men, det var ju inte den sämsta heller... Sedan sa vi tack och adjö för denna gång och åkte hemmåt.

Nu SKA jag faktiskt sätta mig o pyssla med albumet & kolla på Herkules.
Adjø


boom boom acka-lacka lacka boom
boom boom acka-lacka boom boom

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela