Emmas Blogg

På äventyr genom Asien, Australien & Nya Zealand

Slut på Städdagen

Publicerad 2009-07-20 23:19:27 i Everyday,

Tja, då var den här dagen snart slut. Här kommer först för och efter bilderna på mitt rum ;)
Innan städningen
Före
Efter städningen
Efter
Visst är det skillnad :D Påsarna som ligger vid fotändan av sängen innehåller gårdagens klädinköp... Ska bestämma mig imorgon vilka jag ska behålla, tror jag... Jeansen som hänger på skrivbordsstolen ska jag lägga upp, de är lite långa.

Dagen har i alla fall som sagt bestått av städning och så har jag befunnit mig mkt i köket - först bakade jag ju en "tårta" som inte blev som den brukar bli när mamma gör den men det blev sjukt dinkig och god ;) Sen gjorde jag ju en ost- och skinkpaj, som blev lite rinnig. Men men. Dagens soundtrack har i alla fall varit Bon Jovi och ABBA, i stora drag i alla fall. Har lagt in alla ABBA-skivorna i iTunes, det var ju några stycken i den där boxen jag köpte för ett tag sedan.

Började kolla på Twilight men efter typ 20 minuter kände jag att - nej, jag vill inte se den här just nu. Så då stängde jag helt enkelt av TV'n och satte mig här ;) Ska snart sätta mig i sängen och läsa lite Narnia... Tänkte bara berätta lite om det som kom från STS idag.

Brevet innehöll lite flyginformation och info om lägret. Jag har precis kollat upp hur lång tid de olika flygningarna tar;
Stockholm - London  2 h 40 min
London - New York  7 h 30 min
New York - Phoenix  ca 5 h 30 min
Jag ska vara på plats (på Arlanda) kl. 7.20 vid Terminal 2, det är ju lite skönt att det inte är Terminal 5 - där man brukar åka ifrån. Där är det ju alltid krångel och långa köer, vi kanske får special check-in eftersom att vi är grupp? Så var det när vi åkte till Malta i a f... Brevet innehöll även "In-Flight-Aerobics", några rörelser som man kan göra för att hålla igång blodcirkulationen ;) Det är jag inte så bra på att göra, men man känner ju när man har suttit stilla för länge. Då är det bara att ta en liten promenix i planet... Det stod även lite om prep-kursen också, som vart vi skulle bo; Adelphi University - ett universitets campus strax utanför N Y på Long Island (enligt pappa i a f). Schemat fanns även medi brevet, innehåller allt möjligt skoj;
- Classes (ex. am. historia, kultur osv.)
- New York City
- Boat Cruise
- Sports & Activities
- Beach Excursion
osv.
Det står även om Show rehersal och en Show så jag gissar att vi alla kommer att få uppträda med ngt. Nu blev jag ju bara lite nervös :) Men det verkar superkul alltihopa! Det blir intensiva 7 dagar (den åttonde dagen åker man iväg... Jag till Phoenix - Gilbert)

Har fortfarande inte fått något svar av min värdfamilj, men de kanske är på ngn resa... De kanske passar på innan jag kommer. Men det skulle vara skoj att få ett litet svar i a f :) Men men, I'm hangin' in there.

Det blev ett ganska långt inlägg... Får väl kompensera den i övrigt tråkiga rapporteringen från idag.

xoxo

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela