Emmas Blogg

På äventyr genom Asien, Australien & Nya Zealand

3 Dec. 2010 - Snö Snö Snö

Publicerad 2010-12-03 23:40:14 i Everyday,

Jag i Nyköping kan vi summera fredagen den tredje december med ordet snö. Snö. Och mera snö. Idag har det varit en blandning av vräkande snömassor som har fått omvärlden att likna en snowglobe när man tittade ut ur fönstret till ett litet lätt snöfall med knappt synbara flingor. Så drygt 40 nya cm fluffig ny snö har landat på marken. Mamma och jag skottade undan endel men det är ju hopplöst att skotta på tex. trottoaren för då kommer ju snöplogaren några minuter senare och täcker hela trottoaren med snö!

Förutom att skotta snö har jag bland annat hunnit med en sväng på gymmet idag, läsa lite i Lyckan, Kärleken och Meningen med Livet, kollat på På Spåret med mamma och pappa (och jag kom på Carola innan de tävlande gjorde det!), kollat på ett Brothers & Sisters-avsnitt med mor. Har även svängt ihop en morotskaka till imorgon, inhandlat och pysslat ihop en adventsljusstake (vi hade ingen för i år - men nu har vi det och det första ljuset har brunnit hela kvällen för att det ska bli någon skillnad när vi tänder det andra på söndag) och gjort lite annat ditten och datten...

Imorgon åker vi upp till Stockholm i snön för att fira Marie-Louise som fyllde 60 för några månader sedan. Tar förhoppningsvis massor av fina bilder så får ni se vad vi ska hitta på. Mysigt ska det bli i alla fall. Jag ska även passa på att köpa lite mer material till mitt företag. Ni har väl inte missat Embracelets UF? Perfekt nu till jul ;)

Nu ska jag läsa lite bok innan jag somnar. Sweet Dreams.

Kommentarer

Postat av: isa

Publicerad 2010-12-07 09:23:26

sv: jag kommer ha en massa tid över innan jobb och efter jobb (i väntan på buss) så jag vill gärna ses flera ggr om :D jag ska till västra storgatan 23, Manpowers kontor. jag kommer (om jag får jobbet) att jobba mellan 14-18, så innan och efter det får vi se till att ses! <3

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela