Emmas Blogg

På äventyr genom Asien, Australien & Nya Zealand

There's two sides to everything.

Publicerad 2010-12-17 15:18:44 i Everyday,

På tisdag ska jag opereras fick jag veta igår. Och återhämtningstiden är 2-3 veckor. Så där rök mina planer på att jobba under jullovet. Det positiva är ju att det är just under jullovet och att jag då får ett äkta slapparlov. Anledningen är svullnaden/knölen jag har på halsen sen några månader som jag har varit och kollat upp. De tog ju några prover men det är inte helt tydligt vad dem visar - kan vara struma, eller en tumör. Så det enda alternativet är att operera bort den...

Själv tror jag att det är struma eftersom att mamma har haft det (och opereats för det) och så hade hennes farmor det... Eller något i den stilen.

Så igår var jag och mamma på sjukhuset några timmar för att träffa doktorn och ta blodprov. De fick sticka mig tre gånger innan hon fick napp. Idag var vi tillbaka för att kolla mina stämband hos ÖronKliniken (japp, man gör det där). Det är för att operationen är i det området där det sitter nerver som styr stämbanden så då vill man kolla hur det ser ut innan så att man har något att jämföra med ifall det skulle hända något och för att se så att det ser bra ut i dagsläget. Det gjorde det, han som jag var hos blev helt till sig för tydligen är jag lite onormal i näs-trakterna... hahaha. Jag har gomspalt och det ena med det andra och tydligen hade min kropp kompenserat det på något coolt sätt som han inte sett förrut. Men i och med undersökningen fick jag en liten kamera upptryckt i näsan (fick bedövande sprej först) för att han skulle ta bilder av stämbanden (och min näsa/svalg som han var så fascinerad av). Det var ju inte alls så jättemysigt men men. Det var lite coolt att se bilderna efterråt. Lite overkligt att det var jag.

Efter den undersökningen var det bara att bege sig till provtagningen för att ge dem lite mera blod, det var inte tillräckligt mycket i det prov som de tog dagen innan. Suck. Och idag blev det fjärde gången gillt innan de fick lite blod...

Men nu ska jag inte tillbaka till sjukhuset förän på tisdag då jag ska dit på morgonen och opereras någon gång under dagen. Sedan får jag åka hem morgonen därpå och ta det lugnt...

Så igår och idag har varit ett litet äventyr på sjukhuset. Och nu vet ni vad som händer i mitt liv. Och snart är det jullov. Så i helgen ska jag baka en maassa julgodis och göra pepparkakshuset eftersom att jag antagligen inte kommer att orka det efter operationen...

Kommentarer

Postat av: Åsa

Publicerad 2010-12-20 11:26:05

Men gumman. Hur är det?

Av en ren tillfällighet så gick jag in på din blogg och får läsa detta. Hoppas att allt går jättebra imorgon. Trist när det är jullov men då har du ju möjlighet att ta det lugnt och titta på många filmer.

Tänker på dig imorgon och hoppas att allt ska gå jättebra. Måste höra dig! Kram i massor från åsa

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela