Emmas Blogg

På äventyr genom Asien, Australien & Nya Zealand

American High School Drama

Publicerad 2010-02-11 00:34:49 i , AZ 2009-2010,

Drama är dagens ord. Inte direkt för mig men ni kommer att förstå vad jag menar... Det var en helt vanlig dag fram tills lunch - 5th hour. Jag, Saori och Susanna sitter som vanligt vid ett bord och dagen till ära kollar vi på bilder från Susannas "scrapbook". Jag tittar upp pga. något inte låter som det brukar - folk rör på sig för tidigt, the bell hade inte ringt - jag ser folk springa och samlas vid Tiger Hall. Great, a fight. Det är inte så ofta det händer men det var ju ingen idé för oss att gå dit. Så vi tittar klart på bilderna, hör hur skolans vakter blåser i sina visselpipor för att skingra folkmassorna. Vi går in i biblioteket för att kolla upp något på datorerna och då, precis när vi ska gå så går ett meddelande ut i högtalarna; 5th hour teachers keep your classes in the classroom when the bell rings and students with 5th hour lunch, go to your 6th hour classes. De ville utrymma korridorerna. Vi kunde inte gå till våra 6th hour classes då bibliotikarierna höll oss kvar - det var tydligen vad de skulle göra. Så vi var där inne i säkert 20 minuter. Under den tiden gick ett till, likadant meddelande ut i högtalarna. Sedan började Dr. Santa-Cruz, våran rektor prata över högtalarna. Han sa att alla inblandade skulle bli åtalade (för vad kommer jag inte exakt ihåg men ni kan ju lista ut själva - de skulle även bli åtalade för störande av ordningen i skolan, eller något i den stilen...). Sedan fick vi gå till våra klasser. Då var det fullt av poliser i skolan, för att se till att inget annat hände. Enligt min danslärare såg hon 5 polisbilar utanför skolan när hon kom tillbaka till skolan från sin lunch...

Vad hände under lunchen då? Jag har hört ungefär 100 olika rykten, men det var helt klart många små slagsmål, sedan vet jag inte om det utvecklades till ett stort slagsmål. Sedan hörde jag att det började som ett Senior Prank (high school tradition - skämt som alla seniors gör någon gång under året), jag hörde att en av security-vakterna blev slagen i ansiktet, likaså Dr. Santa-Cruz.  Jag hörde att det var alltifrån fem till nio slagsmål varav runt fem till sju fysiska medan de andra två var ord (som tydligen utvecklades till slagsmål). Själv såg jag inget men men, kommer att få höra mer om det här i skolan imorgon.

Sen så hände en annan sak när jag gick hem från skolan idag. Det är första gången jag går hem från skolan för Lorie och Taryn åkte till Cancún idag, de kommer hem igen på måndag. Så Lorie kunde inte hämta upp mig och Terry slutade först klockan 16. Så jag gick glatt hem, det var hyffsat bra väder - det hade regnat tidigare. Men i alla fall när jag går där, med ett gäng andra från skolan (som jag inte känner, vi gick bara åt samma håll några meter) så skulle vi gå över en väg som ledde ut på stora vägen. Så en bil stannar för att låta oss gå över, den står liksom med bakdelen mot stora vägen, den är på väg in på den lilla vägen. Då kör minsann en bil (av misstag) in i bilens baklyckta! Pang! Jag antar att bilen på stora vägen inte riktigt räknade med att bilen inte skulle svänga in helt på vägen...

What a day. Just nu sitter jag och läser igenom artiklar och research till mitt senior research project. Ikväll ska jag och vänner minsann åka och kolla på när varsity soccer spelar i semi-final för state. Så det är ganska stort. Det blir ett inlägg med bilder från showen på söndag-måndag antagligen. Då har jag även mer bilder från showen på lördag.

Adíos amigos

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2010-02-11 07:39:14

i USA händer det minsann grejer du :O

Postat av: isa

Publicerad 2010-02-11 07:39:52

från mig, glömde skriva :)

Postat av: Åsa

Publicerad 2010-02-11 09:01:20

Wooooow vilken spännande dag. Här är det så lugnt så lugnt... Inga slagsmål bara jobb! : )

Ska bli spännande att höra varför det blev så upprörda känslor. Jag kollar in bloggen lite senare för att kolla. Kram kram

Postat av: Pappa

Publicerad 2010-02-11 20:48:10

Uj det händer grejor - dramatiskt. Här hemma är det vinterlugnt med mest gråväder, minusgrader och en himla massa snö. Men idag sken solen från blå himmel - magiskt. Kram Pappa

Postat av: Anonym

Publicerad 2010-02-12 14:43:00

America is crazy crazy

Postat av: Tessie

Publicerad 2010-02-12 20:16:35

Oj oj, händelserik dag. Inga slagsmål på Enskilda på senaste tiden.

Du, min far undrar... är dem verkligen feta där borta?

Puss <3

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela