Emmas Blogg

På äventyr genom Asien, Australien & Nya Zealand

Presidents Day

Publicerad 2010-02-17 05:27:10 i , AZ 2009-2010,

Resten av dagen igår spenderades till stor del i Freestone Park. Ursh och jag spenderade timmar i parken både igår och söndags. Solade, skrattade, tog bilder och åt "snowcones" som inte alls var som vanliga snowcones - de förvandlades till isbitar när vi försökte äta dem. Vi hade i alla fall sjukt skoj och tog en hög bilder, inga som är värda att visas upp dock - vi är nog de två mest ofotogeniska människorna i världen (ingen bra kombination). Det är sommarvärme här, helt perfekt väder 23-25 grader och sol = Svensk sommar! Så vi ville börja jobba lite på brännan och eftersom att vi inte har en pool - parken ligger ju så nära och det är så kul att titta på folk.

Jag hade även två incidenter igår. Först så bestämmer sig toaletten att ge upp på mig så det blir stopp - jag som började få ett nytt förtroende för Herr Toalett. Men icke. Det har hänt mig två gånger förrut. Men till slut så fixade jag det i alla fall. Jag kommer att vara expert på att fixa stop i toaletter när jag kommer hem (det har aldrig hänt mig förrut!). Sedan svepte jag ner ett glas på golvet från köksbänken när jag torkade disken... oh well.

Idag har varit en helt vanlig dag. Träning efter skolan, det såg jag fram emot med skräckblandad förtjusning. Visste inte riktigt hur våran coach (vi har flera men Alice är våran "huvudcoach") skulle reagera. Men det var inte så farligt. Hon berättade vad vi behövde jobba på och vad hon tyckte. Hon tyckte inte att vi var dåliga men det var små detaljer som dommarna lägger märke till - men för mig var det ingen bra show. Men nu har vi ju som sagt ingen tävling föräns lördag om två veckor. Så nu kan vi bara bli bättre :) Det är tre shower kvar;
Basha High School (om två veckor)
Gilbert High School (om typ en månad) dvs. "hemmaplan"
State Championship (om typ en månad och en vecka)
Det skulle vara så sjukt coolt att vinna medalj i State, de kom på andra plats i State förra året - the preassure is on!

Imorgon är det halvdag som gäller :)

xoxo

Kommentarer

Postat av: Jenny

Publicerad 2010-02-18 17:41:40

Haha här är det sju åtta nio minusgrader sisådär.. Men vad är snowcones? Och vad går presidents day ut på? Puss påre

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela