Emmas Blogg

På äventyr genom Asien, Australien & Nya Zealand

Show #2

Publicerad 2010-02-13 04:55:53 i , AZ 2009-2010,

Imorgon är det minsann dags för show numero dos. Den tar plats i Goodyear, cirkus en timma här ifrån på Millennium High School. Vi träffas där 10.30 och övar tills vi vår tävlingstid; 1.29 pm. Efter det så hjälper vi andra guards med deras golv och såklart våran varsity guard - Black Guard med deras golv och props (det är helt galet när vi ska sätta upp det... får se om jag får någon bra bild på det imorgon).

Idag har jag varit med och överraskat en vän som fylde 18 igår. Jag och några vänner ordnade en liten "get together" för henne. Så en av våra kompisar "kidnappade" henne efter skolan och körde runt henne en stund så några kompisar kunde fixa i ordning huset lite - ta fram tårtan, klippa ut "HAPPY BIRTHDAY" i stora pappersbokstäver etc. Jag kunde inte komma föräns 15 minuter innan Vicky kom hem. Men i alla fall så gömde vi oss och skrämde henne rejält! Sedan hade vi bara skoj, pratade och käkade tårta och pizza.

Just nu, klockan är 20.49. Jag har lagt fram allt till imorgon; performing blacks (vi uppträder i hel-svart tills våra kostymer har kommit), snacks, pengar, smink, allt och inget som man kan komma att behöva. Imorgon bitti måste jag platta håret, fästa bak allt hår runt ansiktet, sminka mig med show-make up = lila ögonskugga och lite mörkare, men fortfarande naturliga läppar. osv. osv. sedan bär det av. Vi får se hur det går, vi lärde oss nya kombinationer igår - en danskombination och en flaggkombination. Jag kan flaggkombinationen ganska bra och danskombinationen också, men dansen är sjukt snabb och vi är inte synkade än så det kommer att se helt galet ut. Så det kommer att bli tre intressanta och intensiva timmar innan våran show imorgon :) Rapport kommer söndag, måndag - med bilder (tror jag - ska inte lova något än).

Puss på kinden

Kommentarer

Postat av: isa

Publicerad 2010-02-13 08:40:57

superstor lyckospark till dig, det kommer gå asbra! :) <3

Postat av: Pappa

Publicerad 2010-02-13 18:45:43

Ta många bilder som vi kan prata om imorgon när vi ska pratas vid via Skype. Nu snöar det igen, det tar aldrig slut, det räcker nu tycker vi här i Snoweden.



Kramar Pappp

Postat av: Jenny

Publicerad 2010-02-14 10:34:29

Det låter grymt! Haha jag tycker att vi borde få se en film istället. Tveksamt om jag kan nöja mig med bara bilder alltså;p

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela