Emmas Blogg

På äventyr genom Asien, Australien & Nya Zealand

Storm Pics

Publicerad 2010-02-04 04:56:12 i , AZ 2009-2010, Pictures,

Jag sa ju att jag skulle lägga ut bilder på översvämningarna och vad stormen lämnade efter sig (för några veckor sedan) och här kommer några bilder.


Tagen på väg till skolan, förhoppningsvis kan ni se allt vatten på vägarna och kanterna...

Om ni tittar riktigt noga kan ni se att det är vatten som fyller upp ett helt gräsfält... De har fälten lägre än marken just för att det ska dränera vägarna och hustomterna när det regnar som det gjorde.

Jag korsar det här fältet varje dag när jag blir avsläpt och upphämtad. 99% av alla gånger är det snustort och liknar en öken men inte efter en storm...

Just a random picture from when I crossed the street.

Ett av alla träd som föll ner.

Här hade redan ungefär två tredjedelar av allt vatten redan sjunkit undan... Så ni förstår hur mycket vatten som samlats i dessa "vattenhål".

ps. märker ni hur min svenska bara går utför? jag kommer inte ens kunna prata när jag kommer hem

xoxo

Kommentarer

Postat av: isa

Publicerad 2010-02-04 07:53:58

haha det ska bli roligt att höra dig tala svenska sen då ;) <3

Postat av: Marie-Louise Caspary

Publicerad 2010-02-04 17:32:32

Hej igen. Jag skulle ha svarat på ditt förra inlägg men det gick inte, kom inte in. Vilken gymnastikhall, man förstår att det är viktigt med alla dessa former av P.E. och peppning. Jag tycker att det är fantastiska metoder och vilken fostran.

Något för våra skolor och skolverk. Jag blir så sugen när jag läser din blogg på att åka över och arbeta i en amerikansk skola. Kanske behöver ni en svensklärare? Bilderna från tornadons verkningar ger ju också en bild av din omgivning. Musiken uppskattades av eleverna som jag skrev, mest tycker jag om Stevie Nicks . Eleverna, Leona Lewis. Vi har redan böejat tänka i Altered Book metod, återkommer om detta. Nu har jag en mailadress. Kramar och pussar Marie-Louise

Postat av: Jenny

Publicerad 2010-02-06 21:36:39

Oj dramatiskt!! Vi har d iaf kallt, d är ju också lite spännande.. öh eller kanske itne..:p haha ja din svenska kanske låter lite rolig nuförtiden, kan ju hålla me om att de ska bli kul att höra dig prata sen;)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela