Emmas Blogg

På äventyr genom Asien, Australien & Nya Zealand

Second First Day of School

Publicerad 2010-01-09 00:29:27 i AZ 2009-2010,

I förrgår var minsann första dagen på terminen. Onsdag den 6 januari, 2010. Det känns konstigt att skriva 2010. Men det var inte det jag skulle skriva om, tänkte bara berätta lite om min andra första skoldag och mina nya ämnen osv.

Upp och hoppa klockan 06.00, inte min favorit tid på dygnet om man säger så, så att jag hoppar ur sängen är väl en överdrift... Men i alla fall så hasar jag mig ur sängen och ner till köket för att käka frukost; Raisin Bran & sojamjölk (och skivade jordgubbar om vi har några...). Sedan är det bara att gå upp igen för att borsta tänderna, ta på sig kläder och se till att man har allt som man behöver i väskan. Sedan är det bara att skutta ner till köket igen för att fixa lunch, antingen en P&B smörgås eller en med veggieham, spenat och hummus. Avfärd från huset sker 07.15.

07.20-07.25 ankomst till skolan och gå till första lektionen - Economics den här terminen. Mitt schema den här terminen ser ut som följer;
Economics - Precis vad det låter som; ekonomi.
US/AZ History - Precis vad det låter som även här; Amerikas och i viss omfattning Arizonas.
Creative Writing - Vi skriver mycket dikter och poesi, även endel "pyssel" som när vi gjorde våran Altered Book (det kommer bilder så småning om...). Vi har Coffee House varannan fredag då våran lärare gör pankakor eller liknande till oss och vi läser våra dikter för varandra.
Senior Composition - Man måste få G i den här klassen för att kunna ta studenten. Största delen av terminen går åt ett stort projekt; Senior Research Project - det blir tillslut en giganto-uppsats men kan väl jämföra det med vårat projektarbete.
Lunch
Beginning Dance - Dans, vi prövar på lite olika dansstilar så som balett, jazz, modern och hip-hop. Klassen är superskoj, det enda negativa är alla freshmen-tjejer som pratar heela tiden!
Clay I - Ny klass, som är; keramik/lera. Mitt första intryck är att vi är väldigt många i klassen och vi är i samma rum som jag hade metals/jewlery i förra terminen men idag började vi jobba med leran och det var skoj. Det kommer nog bli superskoj, de enda tråkiga är att vi inte får använda något drejhjul, jag har alltid velat pröva det men det får man göra först i Clay II och det skulle ju då blivit nästa termin för mig...

Efter skolan så blir jag antingen upphämtad av Lorie och vi åker och hämtar upp Taryn eftersom att Ursh har fotbollsträning efter skolan. Eller, som det kommer att bli på måndagar och tisdagar; har jag träning efter skolan - då till 17.00. På torsdagar har jag träning från 17.30 till 21.00. När jag är hemma från skolan har jag antingen läxor som jag måste göra eller så degar jag framför TV'n och/eller datorn. Sedan är det middag och sängen, runt 22-tiden oftast.

Så ser oftast en dag ut i mitt liv. (Svar på Lollos fråga från några veckor sedan när jag bad er ställa frågor, hon var den enda som gjorde det... så här är det långa svaret)

Ciao

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela