Emmas Blogg

På äventyr genom Asien, Australien & Nya Zealand

Vingåkers Factory Outlet & Reijmyre

Publicerad 2010-07-24 23:11:59 i Everyday,

Idag har det varit höstväder mitt i sommaren. Regn och rusk. Men jag kan erkänna att jag tycker om när det är så här, i alla fall när det bara är så ibland. Som nu när vi har haft en dundersommar så uppskattar man det mycket mer när det kommer dagar som idag. Men i alla fall så resulterade det i att det inte blev någon resa till Stendörren som annars brukar ske på helgerna när det är toppenfint väder så vi laddade på med tre sommarprobram (egentligen fyra men vi han bara med tre) och åkte Sörmland runt kändes det som. Reijmyre Glasbruk först och sedan Factory Outlet.

Första etappen lyssnade vi på Jill Johnsson och sedan var vi framme i Reijmyre. Där har jag inte varit sedan en herrans massa år... Kommer du ihåg när vi var där Lollo? Men i alla fall så gick vi en sväng i Muséet, butiken, smedjan och ett litet fik. Utan att handla någonting. Däremot hade jag kameran i högsta hugg så lite fina bilder blev det, dem kommer imorgon. Så vi styrde kosan mot metropolen Vingåker.

Nu lyssnade vi på Micael Bindefeld, eller om jag ska vara ärlig så började vi lyssna på honon precis innan vi landade i Reijmyre. När vi väl parkerat vid Outlet så var det lunch som gällde! En ost och skink Panini blev det för mig (jag har precis börja smyga igång med kött igen, har ätit lite kyckling, fisk och skaldjur äter jag ju redan). Sedan blev det shopping; tre tröjor blev det. Två svarta från Soaked in Luxury och en grå från Tiger of Sweden. Mamma och jag begav oss efter det till den (nya?) Scorett Outleten brevid och provade skor i en halv evighet. Jag hittade ett par supersnygga, skyhöga klackar men 900:- för ett par skor som jag inte kommer använda varje dag. Nej... (med lite sorg i hjärtat). Inga andra skor blev det heller för varken mor eller mig. Efter det knallade vi in på Iittala Outlet och kollade på glasskålar, ljuslyktor, mjölkkannor, glas - än det ena, än det andra. Men lite fick vi med oss där ifrån i alla fall.

På vägen hem lyssnade vi på Amanda Jensen. Jag kan inte uttala mig så mycket om hennes sommarprogram - jag somnade...

Nu ikväll kollade vi i alla fall på den underbara sago-filmen Australia. I love it.

Nu får det vara nog. Ska bli bättre med bilder men nu orkar jag inte. Men det ska jag som sagt bli bättre på - mer bilder, kortare texter.

Sweet Dreams

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela