Emmas Blogg

På äventyr genom Asien, Australien & Nya Zealand

Good Day

Publicerad 2010-03-16 06:01:41 i AZ 2009-2010,

Av någon anledning har jag sjungit på Good Song - Salem Al Fakir hela dagen... Vet inte varför. Såg kommentarerna om att Anna vann Melodifestivalen, har hört låten några gånger. Vi får se hur det går i Europa senare :)

Idag har jag befunnit mig i en bil större delen av dagen. Först åkte vi och käkade lunch och sedan skulle vi bara åka och köpa födelsedagspresenter till Taryn som fyller år imorgon. Det var ju lättare sagt än gjort. Det tog oss en halv evighet att hitta en film... Torrey och jag åkte igenom halva Arizona kändes det som. Men till slut hittade vi den på Wal-Mart. Vi åkte till säkert 4-5 affärer och på vägen hem hamnade vi mitt i rusningstrafik... Oh well, it was just one of those days.

Här om dagen klippte jag och Ursh gräset för första gången. Terry visade oss hur vi skulle göra och jag tror aldrig att jag har skrattat så mycket när det kommer till gräsklippande. Ursh hade aldrig gjort det förrut, jag gjorde det hemma förra sommaren, men den vi har här är eldriven så man får se upp så man inte kör över sladden. Det är ju inte så mycket gräs som ska klippas men i alla fall :) Sedan när vi var klara så skulle vi vattna gräset, då startar Terry sprinklern - Ursh och jag står där någon sekund innan vi börjar skrika och trycka in oss i hörnet av gräsmattan, närmast huset där vi stod... Det hjälpte inte utan vi blev bara blötare. Efter ytterligare några sekunder sprang vi igenom vattenspridarna och ut på andra sidan. Halva jag var plaskvåt. Hahahaha... Men vi hade sjukt kul - det behövs inte mycket för att roa oss. Låt oss klippa gräsmattan och vi underhåller oss själva :)

Vet att det har varit lite dåligt med uppdateringar de senaste dagarna - Nonnie och Buster har ju varit här (Lorie's föräldrar). Så vi har varit till Tortilla Flats och vandrat. Det blir bilder imorgon eller dagen därpå. Tog mer än 200 bilder/dag så förhoppningsvis blev några så pass bra att jag kan visa dem för er också :)

Sweet Dreams

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela