Emmas Blogg

På äventyr genom Asien, Australien & Nya Zealand

Renaissance Festival

Publicerad 2010-03-22 02:37:05 i AZ 2009-2010,

Efter timmar vandrandes omkring, tittandes på roliga och intressanta prylar, shower och människor är vi hemma igen. Det var väldans skoj och jag fick en professionell förolämpning; det finns några få människor som jobbar med att sälja förolämpningar som man kan köpa för några kronor och sedan går de fram till vem de nu ska förolämpa och förolämpar personen. Det var så himla roligt! Jag skrattade mig igenom hela harangen, han sa så mycket under så kort tid. Han sa;
- The light in your eyes is only the sun shining through the hallways of your head.
- Your head is nothing else but a bubble that your shoulders blew.
- It's great that you finally found underwear in your size but next time, wear them under your clothes.

Och så avslutade han med att säga;
- He took it like the man he is...
hahaha...

Vi tittade på en show med en kille som hade "knastrande piskor" - cracking whips. Han piskade med piskorna så att det smällde till i luften. Han spelade även munspel och sedan pratade han svenska! Av alla språk. Han sa;
- Se upp för avståndet mellan tåget och perrongen.
Vi gick upp och pratade med honom efteråt och tydligen så var han en utbytesstudent i Växjö för åtta år sedan. Jag trodde att han var svensk för han lät svensk och såg ut att vara från Sverige.

Jag tog 221 bilder så jag ska försöka ladda upp dem ikväll. Ikväll är det förövrigt premiär för serien Life, vilket är en uppföljare till Planet Earth. Så det ska bli kul och intressant.



På Återseende

ps. detta var mitt 200 blogginlägg! ville bara påpeka det :)

Kommentarer

Postat av: Pappa

Publicerad 2010-03-22 18:30:57

Tänk 200 inlägg och det är alltid lika kul att läsa Emma. Life ser ut att vara en häftig naturfilmsserie. Nu börjar vi skönja våren här hemma rejält. På vägen hem från Katrineholm idag såg jag Starar och Tofsvipor. Och Koltrasten har börjat med sin vårsång! Vårkramar Pappa

Postat av: Adam

Publicerad 2010-03-24 17:47:07

Tro inte på honom, det är fortfarande iskallt här hemma..

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela