Emmas Blogg

På äventyr genom Asien, Australien & Nya Zealand

St. Patrick's Day

Publicerad 2010-03-19 05:51:40 i AZ 2009-2010,

Jag måste ju berätta att det var St. Patrick's Day igår. Jag har ingen aning om varför vi firar det här i USA men det gör vi alla fall. Man ska vara klädd i någonting som är grönt för annars kan någon komma fram till dig och nypa dig. Man jag tror att det var som en av tjejerna som jobbar hos min tandreglerare sa; att det bara är en ursäkt att få klä sig i grönt, äta grön mat, dricka gröna drycker och nypa folk.



Vad jag kommer ihåg (och jag har ju inte ens varit borta i ett år) så firar vi inte detta i Sverige eller hur? Gud vad pinsamt det skulle vara nu om vi faktiskt firade det... Men jag är nästan hundra på att vi inte gör det. På tal om pinsamheter så kan jag ju erkänna världens blunder jag gjorde igår när jag presenterade Ursh för mina kompisar. Jag säger hennes namn och så säger jag att hon är från Australien! Hon är från Nya Zealand! Jag har ingen aning om varför jag sa det men jag kommer nog att få äta upp det ett tag. Jag tror att det kan ha varit för att dagen innan så visade hon mig hur långt det var mellan Australien och Nya Zealand och att de inte är samma land. Ooops...

Adios

Kommentarer

Postat av: terese

Publicerad 2010-03-27 09:57:42

hahaha faaail emma ;)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela