Emmas Blogg

På äventyr genom Asien, Australien & Nya Zealand

Clap, Snap and Stomp

Publicerad 2010-05-11 06:37:10 i AZ 2009-2010,

Idag hade vi en vikarie i min dansklass för Ms Roso's bil pajade på morgonen så hon kunde inte komma till skolan på något sätt. Men hon vidarebefodrade en uppgift till oss idag och den bestod av att med hjälp av klappar, att knäppa med fingrarna och att stampa i golvet etc. så skulle vi skapa våran egen rytm och "musik" samtidigt som vi skulle försöka blanda in det med så många danssteg som möjligt. Andrea och jag hade superkul - vi är deffinitivt inte världens bästa dansare men fy så kul vi har. Jag låg på marken och skrattade flera gånger åt våra fåniga idéer där vi försökte blanda in handklappar eller fingerknäppningar med piruetter eller chases.

Idag fick vi tillbaka en del av våra saker i min keramik-klass som hade blivit glaserade (?) klart och allt. Jag gjorde en kanna, som jag visade en bild på tidigare, som jag doppade i svart glaze tre gånger. Och det är nog mit favorit projekt hittils; den blev snygg! Jag ska ladda upp bilder i helgen (förhoppningsvis) på allt jag har gjort i min keramik-klass hittils.

På tal om att lägga upp bilder osv. det är lite dåligt med sådant nu och det kommer kanske bli sämre. För nu börjar det ju dra ihop sig - om två helger är familjen och Elin här! Det är ju ta mig tusan helt sjukt! Jag vet att jag har sagt det igen men det finns inget som kan övertyga mig om att det här året har gått så här fort. Jag tor att något satte jorden på supersnurr de senaste månaderna! Men i alla fall :) Det kommer att komma många, långa inlägg om det i framtiden - ni ska få se.

Imorgon berättar jag om hur det var i Fredags på Guard Banqueten ;)

Ciao

Kommentarer

Postat av: Emilie

Publicerad 2010-05-16 10:33:29

Har läst utbytesstudentbloggar sen kanske oktober förra året. Ska på college nu i höst. I alla fall, så trist att jag hittade din blogg NU. Förra veckan ungefär. Den verkar väldigt bra :)



Vad är det för dans ni gör? Med chases och piruetter har man ju en aning men det kan ändå vara så mycket. Dansar själv jazz, det är såååå kul!! :)



Ha det så bra

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela