Emmas Blogg

På äventyr genom Asien, Australien & Nya Zealand

Från den ena läkaren till den andra...

Publicerad 2010-10-20 21:46:50 i Everyday,

Dagen har bestått av filmtittande i skolan och läkarbesök. På dagens två lektioner - Religion och Svenska kollade vi på Hotell Rwanda respektive Selma. En lagom slapp dag. Däremellan hann jag till vårdcentralen för att kolla en svullnad jag har på halsen, som sjuksyster trodde kanske hade något med skölkörteln att göra. Så då fick jag svälja på kommando (inte så svårt) sedan tog de lite blodprover. Hon fick gräva runt lite så det var ju inte så skönt men sedan blev det två rör och ett smalt ett och det räckte för att jag skulle bli lagom snurrig så jag fick ligga ner någon minut men sedan var jag återställd... Har ju inte tagit blodprov på evigheter. Men om en vecka har jag telefontid med min läkare och så får vi se vad han säger, beroende på vad testerna visar kanske jag kommer få göra andra prover också. Men den som lever får se...

Efter skolan blev det färd till Stockholm (flänger dit hela tiden these days känns det som) och Akademikliniken för att höra vad de har för ev. behandlingsalternativ för ett gammalt ärr jag har på magen. Ärret är från en operation när jag var fem efter en blindtarmsoperation och det blev lite komplikationer efteråt. Det var bara ett alternativ som är tänkbart men det måste jag fundera lite på... Berättar i sådana fall då vad det innebär. Ärret är rätt märkbart på sommaren men det är inget som stör mig jättemycket men kan man göra något åt det. Hm... vi får se.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela