Emmas Blogg

På äventyr genom Asien, Australien & Nya Zealand

Mallis - Dag III

Publicerad 2010-09-09 21:28:39 i Äventyr,

Vi åkte till en hamn på kvällen. Porto Pi - proppfylld med lyxyachter. Helt galet stora och vissa vackra. Andra såg lite fjuttiga ut men skulle de puttra in i Nypans hamn skulle de se enorma ut jämfört med en vanligt liten motorbåt.

Här låg båtarna på rad.

Många rader... Och så kom ett regnoväder också. Det började spöregna när vi satte oss för att käka middag. Och världens åskoväder drog in under kvällen/natten.

"Strömkontakterna" till båtarna. Inte så liten. Vi har en lika stor till vårat utomhus-bad... Mycket el på en båt!

Den här blev jag lite extra kär i. Den är ju så fin. Jag väljer att kalla den för Späckhuggaren. En sån vill jag ha, eller i alla fall kunna hyra när jag blir stor. (Det var ju inte att sätta höga mål inte...)

Jämför den där båten med bilen (och moppen) som står framför! Fatta enorma dem är, vi pratade lite om vem som skulle kunna ha råd med en sådan... Eller om de flesta hyrs?

Många vackra och påhittga namn fanns det (även om det det här är det mest världsomvälvande valet)

Båtar. Båtar. Båtar

Jag vet inte om man fattar hur stor den här var. Men den va sjukt stor. Kolla bara på ankaret liksom!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela