Emmas Blogg

På äventyr genom Asien, Australien & Nya Zealand

School's here

Publicerad 2010-09-02 21:47:25 i Everyday,

Känns som att det varit fullt upp de senaste dagarna och idag känner jag av lite att skolan har dragit igång. I tisdags var det Body Balance på gymmet, igår besökte jag Magasinet för första gången med Jenny och sedan tittade vi på den vackra utsikten över Nypan från Kråkberget (mitt första besök där men inte sista!). Sedan kilade Therese förbi och vi kollade lite saker inför London (även om det är långt kvar så ville jag dubbelkolla en grej) och vi bestämde oss för att chansa och köpa biljetter till Lejonkungen när vi väl kommer dit för att få det så billigt så möjligt så det är bara att hålla alla tummar och tår för att det inte ska vara helt slutsållt alla kvällarna.

Idag har jag suttit med skolarbete halva dagen känns det som (det är för att jag är lite halveffektiv och sitter framför TVn ibland...). Har nämligen skrivit ihop en lista över eventuella rådgivare till mitt UF som jag ska maila innan veckan är slut. Jag har även letat information till olika sorters projekt vi skulle kunna tänka oss att jobba med när vi åker till London med skolan och gör Mission Great Britain senare i höst/vinter. Första idéskissen ska in imorgon senast men det ska bli skönt när vi ha kommit överrens och bestämt vad vi exakt vill göra... Sedan har vi nu, i och med valet, lite schemabrytande aktiviteter så idag blev vi indelade i partier två och två och jag blev Centerpartiets representant. Great! - jag kan inte ett smack om politik. Men det var bara att börja luska och läsa och besöka valstugor. Inte tycker jag om att argumentera heller som vi ska göra i en debatt imorgon där vi ska lägga fram vårat partis tre viktigaste frågor - och så kommer min partikamrat vara ledig imorgon. Så jag får köra helt solo. Men det är bara att göra det bästa av situationen. Och sen är det ju helg!

Inte det mest intressanta inlägget men lite av en ursäkt till varför det är så tomt här på bloggen. Jag ska försöka ta tag i den konstiga designen i helgen också. Hur har menyraden hamnat längst ner?

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela