Emmas Blogg

På äventyr genom Asien, Australien & Nya Zealand

Kameraladdaren!

Publicerad 2011-04-08 16:49:31 i Everyday,

Den gamla har inte kommit fram än och igår beställde jag en ny från DuracelDirect.se som ska komma fram på måndag eller tisdag. Den skickas från England. Så jag håller tummarna att det kommer i tid. Jag beställde en superspejsad laddare som man kan ladda via datorn, i bilen eller som vanligt via väggkontakten. Och så kan man ladda själva laddaren så att man kan ladda batteriet i laddaren utan att den är inkopplad i någon elkälla, som t ex att batteriet ligger och laddas i väskan om man inte har möjlighet att ladda den genom väggkontakten - supersmart! (det här kanske är helt old news men för mig är det helt nytt)

Om en vecka är jag i New York, eller på väg till Äpplet i alla fall. Såå skönt och något jag verkligen ser fram emot! Och det är världens bästa morot för nästa vecka är det mycket som skall göras i skolan. En rapport för ReligionB/SvenskaC, reflektionsdokumentet för PA/UF, ReligionB-uppgifter och lite annat smått och gott. Ska försöka få lite gjort i helgen, annars ska jag mest slappa och träna i helgen.

Just nu läser jag The Pact av Jodi Picoult som är kanonbra. Men efter den boken ska jag garanterat läsa "Water for Elephants" eller "Bröderna Benznins Spektakulära Cirkushow" av Sara Gruen. Snart kommer filmen upp på bio med Reese Witherspoon och Robert Pattinson. Jag har nämnt det förrut - nu kör de trailern på TVn och den verkar kanonbra.

Kommentarer

Postat av: isa

Publicerad 2011-04-13 20:11:18

åh jag tycker också den verkar suverän! bara trailern får mig att smälta (a) btw, jag har varit dålig här på sistone med kommentarerna o läsningen, bättring blir det!

Postat av: emilia

Publicerad 2011-04-17 13:26:37

Jag läste the pact i höstas, fascinerande bok - men som vanligt slänger Picoult in en del överraskningar... haha!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela