Emmas Blogg

På äventyr genom Asien, Australien & Nya Zealand

New York in 2 minutes.

Publicerad 2011-04-27 10:33:38 i Äventyr,

Här kommer en snabbis på vad jag hade för mig i New York.

Bodde på Times Square. Åt cupcakes och cheesecake (typ världens godaste). Snodde en sked från cafét vid Rockefeller Center för att kunna äta cheesecaken som jag fått med mig i en doggybag. Har ätit brunch i en snurrande restaurang med utsikt över Manhattan. Har köpt mig en supertight studentklänning. Har tittat på FN's Högkvarter men blev besviken på att inga flaggor var hissade och att statyn med pistolen (ni vet - den med en knut vid pistolmynningen) var så liten. Köpt mig en massa Bare Minerals-smink. Släpade med mig 3 kg svenskt godis som sedan skickades till kompisar i USA. Har sett Chrysler Building och Empire State Building. Ätit frukost på Brooklyn Diner. Suttit i trafikkö i timmar. Köpt 3 par skor för mindre än halva priset av vad de kostar i Sverige. Haft fnissattacker med min bror på samma restaurang, två olika kvällar (den typen där man typ bryter ihop och gråter innan man blir normal igen). Gått runt på Barnes&Noble i några timmar. Köpt totalt 7 böcker. Vandrat i ett vackert Central Park med blommande träd. Ätit lunch på The Boat House.

Snart (hoppas jag) kommer bilder :)

Kommentarer

Postat av: TW

Publicerad 2011-04-27 15:45:20

Lyx!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela