Emmas Blogg

På äventyr genom Asien, Australien & Nya Zealand

Bokrea - Resultat.

Publicerad 2011-02-24 11:36:45 i Books,

Ooops... Jag skulle ju egentligen inte köpa några böcker. Men det blev 6 st. En var faktiskt till mamma och pappa (Gillian McKeiths Du är vad du äter), den var lite till mig också men den räknas inte riktigt. Sen blev det 5 engelska pocketböcker på Bokia - var ju tvungen att passa på liksom.

Såhär ser översta hyllan i min bokhylla ut nu för tiden. Det börjar bli dags att utöka. Men då får jag nog flytta på hela hyllgruppen. Hmm...

Mittenböckerna är gårdagens kap.
Bitter Chocolate - Lesley Lokko
Me and Mr Darcy - Alexandra Potter
31st Dream Street - Lisa Jewel
Pride and Prejudice - Jane Austen
Treasure Island - Robert Louis Stevenson
Klassiker som jag velat läsa länge, älskar filmen Stolthet och Fördom med Kiera Knightly, och så blev det lite chick-litt.

 

Dessa böcker är också ganska nytillkomna i bokhyllan. De kom för någon månad sedan och jag är supersugen på att läsa allihopa. Bröderna Benzinis Spektakulära Cirkusshow av Sara Gruen heter Water for Elephants på engelska och var poppis när jag var i USA. Den skall även bli film (eller jag tror att den redan är inspelad) med Reese Witherspoon och Robert Pattinson... Så den skall nog läsas snart innan filmen kommer ut på bio :)

 

Kommentarer

Postat av: isa

Publicerad 2011-02-28 06:37:06

sv: återkommer snarast med recension på skorna!



den där Water for Elephants lät väldigt lockande, speciellt med de skådisarna... ;)



Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela