Emmas Blogg

På äventyr genom Asien, Australien & Nya Zealand

2.

Publicerad 2011-01-10 16:35:00 i Books,

Live to Win - Låtarna som skrev mitt liv av Andreas Carlsson.
Det var årets andra bok. Jag sträckläste stora delar av boken innan skolan började i tisdags och sedan tog det tvärstopp med läsandet några dagar - som det gärna gör när skolan är igång. Men i alla fall så är den utläst sedan i förrgår. Och precis som boktiteln avslöjar handlar det om Andreas liv, från barnsben till där han är idag. Jag tycker det är väldigt intressant att läsa biografier och man kan ju onekligen säga att han har hunnit med mycket i sitt liv än så länge. Det är inte den bästa boken jag läst men den var intressant eftersom att mycket av det han har gjort - låtar han skrivit är ju sånnt jag själv lyssnat på (Westlife, Céline Dion, *Nsync osv.) även om den ibland kan kännas lite "skrytig". Så har man inget bättre att läsa så kan jag rekomendera den, men som sagt - det är inget mästerverk. Men man blir lite motiverad till att göra det man verkligen drömmer om eftersom att det uppenbarligen gått för vissa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela