Emmas Blogg

På äventyr genom Asien, Australien & Nya Zealand

Dagens Ord: Adenom

Publicerad 2011-01-19 13:51:12 i Everyday,

Ord: Adenom.
Betydelse: En godartad tumör som drabbar körtlar. Det är ofta ganska ofarligt i sig, men kan vara ett förstadium till cancer.

Det är vad de opereade bort från min hals. Alltså en godartad, icke-farlig tumör som satt i min högra sköldkörtel. Var på återbesök på kirurgen idag och då sa min läkare det. Det var det bästa man kunde önska i min situation sa hon, så det var ingen fara :) Ingen elak cancer eller ens struma. Men Levaxin får jag äta hela livet eftersom att halva sköldkörteln är borta, så att den vänstra som är kvar inte förstoras den också för att kompensera den borttagna. Så det var glada nyheter :) Nu måste jag återgå till studerandet, Religion, Samhäll och Filosofi. Mmm... vad kul!

Kommentarer

Postat av: Åsa

Publicerad 2011-01-23 12:56:19

Å vad skönt Emma!

Glad för din skull.

Många kramar från moster

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela