Emmas Blogg

På äventyr genom Asien, Australien & Nya Zealand

5.

Publicerad 2011-03-01 08:05:00 i Books,

The Host - Stephenie Meyer
Denna bok var för mig väldigt hypad. Jag har velat läsa den sedan den kom för något år sedan och nu blev det så. Köpte den i höstas när jag och Therese var i London, sen dess har den väntat i bokhyllan - jag har inte riktigt velat läsa den, tänk om jag hade för höga förväntningar? Jag ville ju att jag skulle bli lika fast i den som jag blev i Twilight-böckerna. Nå, blev det så? Nej, inget Twiligt-liknande sug kom någon gång när jag läste boken, den lästes mest ut på vilja. Så lite besviken är jag allt. Även om jag fastnade lite för den efter halva boken, för då började det hända mer - men då hade jag ju läst mer än 300 sidor. Men om jag kommit så långt i en bok ger jag inte upp...

Vill inte skriva för mycket om vad den handlar om och jag vet inte vad de olika sakerna kallas på svenska eftersom att jag läste den på engelska... Men det handlar i alla fall om Melanie och "Wanderer" (som "själen" kallas på engelska) som under speciella omständigheter får lära känna varandra och sedan får vi följa deras resa. Vad skall de göra - rätt eller fel? Följa hjärtat eller hjärnan?

Om man tyckte om Twilight vilket jag gjorde (man blev ju klistrad vid böckerna) tycker jag nog ändå att man ska ge sig på den här boken. Kanske får man en annan uppfattning än vad jag fick - recensionerna spretar villt när jag kollat runt på nätet.

Kommentarer

Postat av: isa

Publicerad 2011-03-01 08:12:26

sv: jag fick ett svar på vrf det inte funkade! du klickar på bädda in som vanligt på youtubeklippet, sen skrollar du ner till en lista, och klickar i "använd gammal inbäddningskod" och sen klistrar du bara in den som vanligt i bloggen. funkar! :)



Förövrigt, Jag började läsa The Host, men kom aldrig igenom den... tycker den var lite seg :O

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela