Emmas Blogg

På äventyr genom Asien, Australien & Nya Zealand

Pep Assembly Pics

Publicerad 2010-02-04 02:46:11 i , AZ 2009-2010, Pictures,

Min kära far bad om en förklaring till vad en pep assembly är, så here comes. Det är när hela skolan (eller, som i vårat fall, halva skolan - hela får inte plats i gymnastiksalen) samlas för att "hylla" - i brist på annat ord - skolans sportlag och underhållas av dessa och dans, cheerleading etc.


The Jungle


Barnen från Toy Box sjöng en av våra skolsånger för oss. Toy Box är en klass man kan ta om man är intresserad av att jobba med barn och bli lärare etc. En kompis till mig har Toy Box och hon har det två klasser om dagen, första lektionen har hon till att planera dagens lektion och under hennes andra klass håller hon lektionen för barnen. Så eleverna på skolan får lära ut saker till barn, som om dem vore deras lärare - vilket de är under barnens år i Toy Box. De flesta av barnen i Toy Box är barn till olika lärare, i alla fall en del av dem, de andra barnen vet jag inte hur de kom in i Toy Box ;)


Varsity Cheerleading - doing some cheerleading.

Så under en pep assembly så dansar skolans Advanced Dance-groups, de olika cheerleader-squadsen (?) dansar/cheerar, skolans "Winter"-teams så som basket, wrestling och soccer visar upp sig. På nästa assembly, om någon månad så ska black guard uppträda med sin rutin - jag tror inte att vi kommer att göra det.

På tal om Guard. På lördag har vi våran första tävling! Ahh... Herre gud. Hur ska detta gå... Förhoppningsvis bra, jag tror att vi är hyffsat redo, kanske inte 100% men men. Någon gång ska ju vara den första.

Okej, jag bjöd ju inte på en uppsjö av bilder men de får duga ;) Det kanske poppar upp några andra bilder strax...

So Long Långkalsong

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela