Emmas Blogg

På äventyr genom Asien, Australien & Nya Zealand

Altered Book Pics

Publicerad 2010-01-10 06:00:31 i AZ 2009-2010, Pictures,

Här kommer bilder på min Altered Book som jag gjorde som slutprojekt förra terminen i min Creative Writing. Det var det roligaste projektet vi har haft hittils och jag hoppas att jag kan göra sista delen den här terminen :) Vi använda oss av en gammal bok som vi införskaffat oss på något sätt och sedan skulle vi förändra den genom att klippa, klistra, måla, skriva osv. osv.


Framsidan, bestående av en massa urklipp från tidningar som jag tyckte om :) Bokens titel skulle avspegla innehållet av boken och man var tvungen att ge sin bok ett tema, för enkelhetens skull så valde jag att ha mig själv, mina tankar osv. som tema. Me, My Life & I

Övre halvan av baksidan, bestående av tidningsurklipp med olika texter som jag tycker om.
Friends aren't disposable.

As long as there is a place to find yourself. The future is limitless. I have a story to tell my grandchildren.

Närbild på första uppslaget. Skisserna var i boken när jag köpte den jag bara färglade och skrev dit min dikt (det är bara en del av dikten som ni kan se).

This book is dedicated to the ones I love. Mina vänners namn går upp längst trädet längst till vänster, min familj & släkt längst det mittersta trädet och min amerikanska familj längst till höger (ni kan inte se hela bilden).

En dikt går runt både den gula och rosa/röda sidan. Händerna är urklipta ur papper och har en annan av mina dikter skrivna på sig... Jag älskar den uppochned-vända fisk i vänstra hörnet.

Tadaa... andra sidan :)

Mitt pusseluppslag, det tog evigheter att göra! Urklipp från scrapbook-papper, tidningar, inslags-band och godispapper. Sedan har de olika ord, meningar skrivna på pusselbitarna som på något sätt avspeglar mig; 20.06.91., stories, insecurity, home, hope, a moment of longed loneliness, inspiration, confidence, dreams, memories, music, fear, travels, nature, thoughts, a forever going journey...

Ett uppslag med mina favorit låttexter, några av dem. Det här var en av mina favorit-sidor...

Den här sidan var skoj att göra men den dödade 4-5 av mina svarta, tunna tuschpennor - att försöka skriva på en vit, akrylmålad bakgrund var tydligen ingen bra idé...

Min Creativity-sida. En av mina interaktiva sidor, vi var tvugna att ha minst två uppslag med interaktiva inslag.

De fyra olika hörn-korten kunde man ta ur fickorna för att läsa alla diktverser.

Min rese-sida. Texten är tagen från en bok som Ursh hade med sig, tänkte lägga upp en närbild på den när jag lägger upp närbilder från boken... Om några dagar eller så.

Green Eyes. Handlar om minnen därav bilder av kompisar, släkt, familj, resor och här och nu.

Märker ni att jag tycker om tidningsurklipp? Märker ni att bildera blir mörkare och mörkare? Solen gick ner medan jag tog bilderna och jag tycker ju inte om att ta bilder med blixt så...

Min andra interaktiva sida, mitt fear-uppslag. Hoppas att ni ser hyffsat bra, som sagt var så blev det ju mörkare medan jag tog bilderna ;)

Suddig bild, men luckan öppnas med slutet av dikten på insidan av luckan.

Längre än såhär kom jag inte förra terminen, så ni får vänta några månader tills sista delen kommer :)

Adios

Kommentarer

Postat av: isa

Publicerad 2010-01-10 09:27:34

herregud vad fint! hur mysig bok som helst ju :) du är så pysslig!<3

Postat av: Terese

Publicerad 2010-01-10 14:47:01

aloha! shit va dukig du e da! :D mycket fin fint! :D

puss!

Postat av: Pappa

Publicerad 2010-01-10 16:26:30

Vilken fantastiskt fin bok, du är suverän! Du får väl behålla den? Vilket minne från resan. Tusen kram från Pappa.

Postat av: Therese

Publicerad 2010-01-11 15:13:37

Har redan sagt hur grymt fin den är men jag kan säga det igen.

Outstanding book!

<3

Postat av: Åsa

Publicerad 2010-01-12 16:32:06

Å vad mycket fina saker. Pusseluppslaget var ju helt fantastiskt.

Kram kram moster

Postat av: Jenny

Publicerad 2010-02-06 21:27:13

Hej Emma, nu uppdaterar jag mig igen:) Shit grymt fin bok du har gjort verkligen! Imponerande där! =)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela