Emmas Blogg

På äventyr genom Asien, Australien & Nya Zealand

Guard Practice & Sleepover

Publicerad 2010-01-05 19:20:54 i AZ 2009-2010,

Lördag 2 januari
Winter Guard träning från 9-19 - heela dagen! Men det var inte så uttröttande, det var bara lite ansträngande eftersom att vi stod upp hela dagen och fick lära oss hur vi ska gå, marchera, trippa omkring. Det var kanske inte den roligaste träningen men det var skoj att komma igång och vi täckte hela sången fast sen tillkommer ju allt vad vi ska göra med flaggorna. Vi fick lära oss två korta kombinationer och redan fastnade jag på två saker - ett pizza-kast och en fleur de lis (jag tror att den hette det). Pizza-kastet är läskigt, jag satte det till slut men det känns som att det kommer att halshugga mig förr eller senare (jag ska ut senare idag och öva lite mer).


Somebody to love - Glee Cast
Våran låt, den som vi har våran koreografi till. Me likes it :)

Söndag 3 januari
Sleepover at Saori's house. Jag, Vicky, Aline och Saori sov över hos Saori. Vi hade superskoj, vi gick på promenad till en lekpark, hängde där ett tag, kollade på filmer (Last Holiday, Alvin and the Chipmunks och Mine, Yours & Ours) och pratade. Vi spelade även pingis med Saoris pappa och bror, jag är sjukt dålig på pingis, men det var såå roligt. Vi somnade inte föräns 04.00 men vi vaknade inte föräns 11-12-tiden. Vi pratade och hade skoj :)

Idag
Måste träna med flaggan, kolla på One Tree Hill och allmänt njuta av den sista dagen på jullovet. Imorgon blir det till att stiga upp kl 06.00... Ska även försöka lägga ut bilderna från Payson.

Kommentarer

Postat av: isa

Publicerad 2010-01-05 20:10:18

vad kul det låter med det där flaggdansandet!:D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela