Emmas Blogg

På äventyr genom Asien, Australien & Nya Zealand

IKEA in the USA

Publicerad 2010-01-19 01:33:17 i AZ 2009-2010,

Tack MLK för vad du gjorde och för att vi fick en ledig dag från skolan. Idag åkte vi nämligen till IKEA! Ursh's första gång ever och min första gång att besöka ett IKEA utomlands. Det var litet om man jämför med IKEA i Kungens Kurva (men jag har för mig att det är ett av världens största?...) men det var inte litet - bara jämfört med det vi brukar åka till... Det var skoj att se allting som vi har därhemma fast här, namnen var ju detsamma. Dessutom så fick jag ju chans till att äta mini-Prinsess tårta i kafeterian (som var större än där hemma och de hade mer mat..) och köpa svenskt godis. Jag köpte världens dyraste Marabou-chokladkaka (typ 30-40 spänn!) och så köpte jag en massa julskum för de hade det för bara 25 cent/påse och en påse med kolasnören. Jag tog en massa bilder, som kommer upp någon dag :) Kanske senare.

Senare när vi var på väg hem så åkte vi förbi Bookmans för att köpa andra säsongen av One Tree Hill och Nicholas Spark's bok The Last Song. Men de hade varken den ena eller den andra men jag kom i alla fall hem med en bok; Ninteen Seconds - Jodi Picoult.



Nu ska jag och Ursh kolla på Förtrollad och äta skumtomtar. Imorgon är det skola och träning som gäller, det ska tydligen bli regn och 15 grader "varmt" - (och vi ska kanske ha träning utomhus...)

Later

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela