Emmas Blogg

På äventyr genom Asien, Australien & Nya Zealand

Regn, Regn, Blåst och Lite Mera Regn!

Publicerad 2010-01-22 06:24:10 i AZ 2009-2010,

Okej, dålig uppdaring på den senaste tiden. Fullt upp med plugg och träning (som vanligt). Imorgon är det ju i alla fall äntligen fredag! Men den här veckan har i alla fall innehållt lite av förljande;

Fick ett julkort från Sverige minsann! Tack så mycket Amanda & Lise - ni fick mig att skratta :)


Just nu spöregnar det och blåser det som galet - det är storm. Det har varit tornado-varning ikväll medan jag hade träning. Vi fick höra det när vi kom tillbaka till Bandsalen så fick vi minsann känna på blåsten och regnet (vi var och tränade i en större gymnastiksal)... Helt sjukt! När vi åkte hem åkte vi förbi nedfallna träd, bråte och översvämningar. När man bygger villaområden har man låga, gräsmattor som ska dränera när dessa regn-stormar kommer och oh boy, did they flood. Det är helt sjukt mycket små-sjöar och översväminingar, vi får se om jag tar med mig kameran imorgon och kan ta några bilder.

Träningen går väl bra, vi går igenom mycket på kort tid och de förväntar sig att vi ska komma ihåg allt. Det är tufft men när man har det så är det sjuk kul. Nu kan jag i alla fall kasta flaggan, jag har mer kontroll över den nu än vad jag hade i början. Jag trodde aldrig att jag skulle kunna kasta den som jag kan nu, ska se om jag kan ta några kort på det också.

På lördag ska jag minsann på födelsedagskalas, två tjejer från Guard fyller 16 - sweet sixteen. I feel old, men det ska bli superkul i alla fall :)

Nu ska jag minsann hoppa i säng och drömma söta drömmar

Sweet Dreams

Kommentarer

Postat av: Pappa

Publicerad 2010-01-22 21:31:20

Dramatiskt.. men vi har nog snart en halvmeter snö. Håll i dig! Snökramar Pappa

Postat av: amanda

Publicerad 2010-01-23 11:47:25

haha lise trodde inte att kortet skulle komma fram Xp

Postat av: Linn Jeanette

Publicerad 2010-02-05 04:32:25

haha!! fast skit inte i norge:(

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela