Emmas Blogg

På äventyr genom Asien, Australien & Nya Zealand

Del I - När familjen kom - The Gilbert Days

Publicerad 2010-06-20 22:16:44 i AZ 2009-2010,

Det här inlägget har skrivits i etapper även om det inte är så jättelångt det är därför tex. inledningen inte riktigt stämmer överens med min vardag idag och hur länge jag har varit hemma etc...



Nu har jag äntligen lite tid att skriva lite här på bloggen. Jag har varit hemma i en vecka och det har varit ganska så fullt upp (på ett roligt sätt så klart) och just nu laddar jag upp lite för klockan två är det Nyköpings Enskildas utspring i hamnen som gäller - förhoppningsvis har det slutat regna vid det laget. Men i alla fall så tänkte jag berätta lite om hur det var när mamma, pappa, Adam och Elin kom (och senare farfar och Marie-Louise) till Arizona.

Deras flyg var ju försenat men de kom i alla fall väg på ett flyg så de landade runt 7-8-9 tiden tror jag det var. Så då åkte mamma, Adam och Elin till hotellet medan pappa hämtade ut hyrbilen. Så då fick jag skjuts till hotellet av min värdpappa Terry. När jag väl träffade alla igen kändes det som att mamma hade blivit kortare (fast det är bara i mitt huvud), fast i verkligheten så hade min lillebror växt (om mig fast det säger jag inte högt...) och hans hår var kortare och hans naturliga blonda färg. Elin var sig lik ;)

Första natten och några av de följande nätterna sov jag och Elin på hotellet fast det var tänkt att vi skulle sova hemma hos min värdfamilj - det blev bara enklare så här. Sedan var det smaskig hotellfrukost (bagel, cream cheese och färska bär) och slappade vid poolen.

Första kvällen åt vi middag på en "typisk" amerikansk restaurang som heter Rustler's Rooste. Där var det live country band, sågspån på golvet, översikt över Phoenix - ett äkta steak house. Där de serverade skallerorm. Restaurangen låg precis ovanför hotellet så det tog bara en kort promenad att komma dit. Vi åt även där när farfar och Marie-Louise kom. Och den kvällen när jag och Elin gick till hotellet, lite efter alla andra så blev vi attackerade av en sprinkler! Helt plötsligt så sköt den upp ur marken och började spruta vatten på oss (jag tror att vi skrek så att halva hotellet vaknade...). Det var nämligen så att de vattnar golfbanan under natten/kvällen och gångbanan till restaurangen gick genom banan.

Senare under veckan hann vi även med besök hos min tandreglerare, Elin var med mig en halvdag i skolan, familjen kom till skolan och kikade på hur det såg ut, vi åkte till Freestone Park, vi shoppade vid San Tan Village, åt lunch med min värdfamilj, Nonie & Buster och Ursh's familj. Sedan var det ju graduation Torsdagen den 27 Juni 2010.




Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela