Emmas Blogg

På äventyr genom Asien, Australien & Nya Zealand

Att Åka Hem...

Publicerad 2010-05-17 06:02:12 i AZ 2009-2010,

Jag skulle ljuga om jag sa att jag inte vill åka hem. Jag vill åka hem så himla gärna - träffa familjen och kompisar. Men det finns så mycket som jag aldrig vill lämna; vänner, skolan, Guard, familj. Jag har gjort så mycket under det här året som jag aldrig trodde att jag skulle göra, någonsin. När trodde jag att jag skulle hamna i Arizona, kastandes en flagga i rosa pjamas. Aldrig trodde jag att jag skulle vara vegetarian för ett år. Aldrig trodde jag att allt skulle kännas så overkligt. Aldrig trodde jag att tio månader kunde gå så overkligt fort.

Jag vet att alla sa att det skulle gå fort. Men hur troligt är det att tio månader passerar så fort? Att mina väskor nu snart kommer att stå packade är så overkligt. Knappt har jag kommit hit och så måste jag åka igen. Men det är livet, allt är förbi i ett ögonblick. Och ju äldre man blir desto snabbare går det. Det gäller att bara hålla i sig och ta varje möjlighet man får inom räckhåll.

Dagen har spenderats med att sortera kläder, sortera prylar och börja packa. Jag ställde ju nyss undan min resväska i garaget och idag fick jag rota fram den igen under dammiga plastpåsar. Skype-prat med mamma, pappa och lillebror också. Att de snart kommer vara här är overkligt. Om en vecka är de här. Vi sa ju nyss hejdå.

Håll i hatten, tuta och kör. Livet går fort.

Snart är jag hemma igen... På gott och ont.

Kommentarer

Postat av: Therese

Publicerad 2010-05-17 17:13:03

Det ska bli urkul att få träffa dig igen! =D

Puss!

Postat av: Marie-Louise

Publicerad 2010-05-20 19:14:18

Ja, Emma! Vilken fantastisk tid du hst haft. Kanske blir allt verkligt först i ett perspektiv. Tankar tar tid säger någon och du har ju haft full fart. Vi förstår att det är mycket känslor nu. DEt ska bli så kul att få se hur du levt i Arizona. Härligt och överväldigande med Grand Canyon. Vi har inte börjat packa än men snart... Allt kretsar kring betyg, nationella prov och allt annat. Vi ser fram emot att få träffa dig... krama och se på dig. Vi ses tisdagen den 25...NJut om du kan de sista dagarna, Kramar Marie-Louise och farfar

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela