Emmas Blogg

På äventyr genom Asien, Australien & Nya Zealand

Nha Trang

Publicerad 2012-09-18 13:00:29 i Äventyr,

Kl 21.56 skulle tåget gått. Klockan 00.00 rullade det från perrongen i Da Nang mot Nha Trang. Men det gick ingen nöd på oss, vi roade oss bäst vi kunde med M.I.G-spel och bokläsande. Vid nio-tiden imorse var vi framme. Hot hot kan man väl säga om vädret. Efter att vi checkat in på hotellet/hostlet knatade vi runt lite och hamnade på en enorm marknad (har vi lyckats med på alla ställen hittills) och prutade för första gången på resan. Vi kom överens om att vi ska bli prutexperter innan resan är slut. Vi får väl se hur det går.

Vi åt en av resans hittills bästa luncher på en restaurang som heter Viet Nam. Därifrån kommer dagens bilder :) Grönsaker med nudlar och vårrullar blev det. Och supergod mango till efterrätt!

Efter att vi svettats som grisar under promenaden gick vi ner till stranden här i Nha Trang och tog vårt första dopp på resan. Det var lite läskigt höga vågor så något rejält badande blev det inte men nog väl ett dopp.

Imorgon kväll hoppar vi åter igen på tåget och då ska vi minsann till sista stoppet i Vietnam - Saigon (aka Ho Chi Minh City).