Emmas Blogg

På äventyr genom Asien, Australien & Nya Zealand

Life goes on...

Publicerad 2009-09-01 01:41:38 i AZ 2009-2010,

Ja, här borta i Amerika rullar livet  på...  Just nu sitter jag och Ursula o kollar på Last Cake Standing, helt galet program på the Food Network där deltagarna gör helt crazy tårtor. Googla det och checka in alla coola tårtor! 
 
Sitter här med ont i halsen... Inte skoj, men men. Lorie blev jättesjuk i helgen men nu är hon mkt bättre. Så jag hoppas att jag inte får vad det nu var hon hade, men jag tror inte det. Håller även på med lite läxor, Current Events som vi har varje vecka i Government klassen. Dvs. man letar upp en intressant nyhet och skriver lite om den, ungefär som när vi analyserade nyheter i ShA men inte så analyserande... Så jag skriver om Disney som ska köpa upp Marvel.

I helgen gjorde vi ingenting särskilt, igår låg jag i soffan 90% av dagen och kollade på TV eller läste. Har nu läst ut Sharon Osbourne boken och läser Dear John av Nicholas Sparks (samma kille som skrev The Notebook, A Walk To Remember och Message in a Bottle - som även är filmer) och även Dear John ska bli film. Med Amanda Seyfried och Channing Tatum i huvudrollerna och med Lasse Hallström som regisör och jag ville läsa boken innan jag såg filmen. Såg ju en massa filmer igår också;
- Skruva den som Beckham
- The Pursuit of Happyess
- Hitch
- In the Valley of Elah
och några avsnitt av Last Cake Standing ;)

Jag ska försöka uppdatera lite bättre den här veckan. :)

Pussar

ps. vill bara skryta lite om att jag var en av tre som hade 100% på AZ/AM History-provet vi hade i fredags.

Kommentarer

Postat av: isa

Publicerad 2009-09-01 09:56:18

vad duktig du är! :D

Postat av: Åsaa

Publicerad 2009-09-01 11:15:58

Äntligen! :) Trist med ont i halsen men det är ju alltid på hösten tyvärr. Hoppas att du känner dig piggare snart igen. Puss & Kram från moster

Postat av: Therese

Publicerad 2009-09-01 15:03:16

Härligt att du överlever där borta och ägit att du var bäst på provet =)

Här rullar det också vidare. Har varit mest PA och jag ska göra en utställning om utrotningshotade djur.

Och ja, fler uppdateringar tack =D

Puss!

Postat av: tereeese

Publicerad 2009-09-01 17:15:26

haha goo emma! pluggis ;)

INTE BLI SJUUUK! :P

Postat av: Jenny

Publicerad 2009-09-01 21:09:42

mm bra mer uppdateringar tack!! är det svininfluensahysteri därborta i staterna? det är det här, i alla fall lite. eller min mamma är lite lätt svininfluensahysterisk i alla fall. det finns ingen handrengöringssprit på apoteket och jag får inte peta på mitt ansikte för då kommer jag bli såå mycket mer smittad, säger hon. jag som älskar att peta på mitt ansikte.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela