Emmas Blogg

På äventyr genom Asien, Australien & Nya Zealand

Two weeks

Publicerad 2009-08-22 01:00:35 i AZ 2009-2010,

Nu har jag varit här, i Gilbert, AZ i två veckor prick! Tiden går galet fort...

Dagens låt One Step at a Time - Jordin Sparks

Vi har en kort stegkombination till den här låten i Beginners Dance klassen och vi skulle ha skills test på den kombinationen idag. Men vi övade för länge, eller vår lärare Ms Rosso lät oss öva för länge. Så på måndag har vi både skills test på den stegkombinationen och en annan plus ett quiz på ord/termer vi fått lära oss för olika positioner osv. Jag vet att jag skrev förrut att det var ballet, det är inte riktigt ballet men mkt vi gör när vi stretchar osv. utgår från första, andra, tredje position osv. Så vi har fått lära oss fotpositionerna...

Idag var andra dagen den här veckan som de spelade The Star Spangled Banner under 1st hour. Så det var bara att ställa sig upp, titta på flaggan (sedan lade jag märke till att det finns en amerikansk flagga i varenda klassrum) och hålla händerna på ryggen. Känner mig inte redo för att hålla handen på hjärtat än...

Nu ska vi till Ocean Blue idag igen.

Love

Kommentarer

Postat av: tereeese

Publicerad 2009-08-24 17:36:12

skoj me dans du, de grejar du för dansa de fixaru serru hehe ;) hehe. Ofta det där med att man måste resa sig upp o de där...por que undrar jag då??

HahahaHA GO Ocean Blue ;D

Postat av: jenny

Publicerad 2009-08-25 19:45:57

haha flummigt med nationalsången... kanske nåt att ta med sig hem till enskilda sen? alla enskilda barn börjar alltid morgonen med nationalsången, det vore vackert. öh. typ.

Postat av: lise

Publicerad 2009-08-26 17:23:01

öhhh jenny borde ju inte tycka det är skummt de gör ju det varje morgon hemma hos familjen pein, där håller de t o m handen på hjärtat.



sen såg jag det här idag http://blogg.aftonbladet.se/beautifulones/2009/08/efterlysning#comments

kanske försent men du kan ju alltid kolla:)

Postat av: anna

Publicerad 2009-08-29 17:27:10

går du på mesquite high school?:))

Postat av: Marie-Louise

Publicerad 2009-08-29 23:06:30

Hej käraste Emma! Lördag kväll här hemma och plötsligt har det gått tre veckor sedan du anlände. Två veckor har mina elever varit i skolan och det är lite segt att komma igång med pluggandet. Hur har du det? Är det full fart eller... Jag undrar hur det går med ditt val i English Literature.Är det amerikanska kvinnliga

författare ni läser eller engelska också? Hur går det med American English, har du vant dig? Kul med dansen vore något för samhällsprogrammet.Sköt om dig och kramar i massor från farfar och mig/Marie-Louise

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela