Emmas Blogg

På äventyr genom Asien, Australien & Nya Zealand

Brev från STS

Publicerad 2009-07-15 15:56:03 i AZ 2009-2010,

Idag när posten kom så var det ett brev från STS som mamma kom "rusande" med... Både hon och pappa trodde nog lite halvt om halvt att det var min placering som hade kommit - men icke! Det var en Student Handbook från min placeringsorganisation. Däri kan man läsa om allt möjligt som har med mitt kommande år att göra, som hemlängtan, vad man ska förvänta sig och vad man ska ha med sig osv. Så den har jag bläddrat lite i idag...

Var ju tvungen att ställa väckarklockan idag också - tandregleringen. Idag tog de bort en gummikedja där uppe och gosade in framtänderna i ståltråd så att de håller sig som de ska medan hon satte gummisnoddar som ska dra igen hålen efter mina utdragna tänder. I underkäken bytte hon bara gummikedja. Sedan traskade jag förbi ICA och hämtade ut mitt pass/visum - wiho! Det känns lite läskigt nu... Tänkte lägga upp lite bilder senare ikväll på lite all möjligt, kanske kommer tar med en bild på visumet :)

Jag läste ut andra Narnia-boken igår, så nu är det "bara" fem kvar... Det klarar jag ;) Just ja, på tal om igår och idag så gjorde jag ju lemon curd igår till efterätten idag och idag har jag gjort "tårtbottnarna" i den Citron- och marängtårta som vi ska bjuda på ikväll. Det är första gången, men jag tror att den blir riktigt god :)

Aloha

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela