Emmas Blogg

På äventyr genom Asien, Australien & Nya Zealand

Gröna Lund

Publicerad 2009-07-25 23:20:16 i Everyday,

Hola amigos!

Nu var det ett tag sen jag skrev känns det som :) Men here I am again. Igår var det som sagt Grönan som gällde så fort mamma kommit hem från jobbet. Först åkte vi till Villa Källhagen där vi bodde för att lämna av lite saker och så... Sen promenerade vi till Gröna Lund och där blev det åka av... Eller först blev det till att stå i låång kö till Insane, ca 40 minuter stod vi nog. Och jag vet inte vad jag ska tycka om den, den hade sina moments, men den var för kort och ryckig - för lång kö! Men men, sedan åktes Pop-Expressen, Extreme, Jetline, Slänggungan (Kättingflygaren), Flygande mattan, Rock-Jet, Bläckfisken (som snurrade ngt grymt på slutet första gången vi åkte och var sjukt mesig andra gången) osv. Det blev inget Fritt Fall eller Uppskjutet för bror ville inte och det är ju tråkgit att åka själv liksom... Vi var där till de stängde i a f, kl 23.

Idag var mamma, pappa och jag på Etnografiska Museet som låg nära hotellet och där vi främst kollade på en utställning om Nordamerikas Indianer. Jag tkr om Etnografiska, andra gången jag var där. Det var samma utställningar som förra sommaren men de hade gjort klart den om Indianerna och gjort en om Trafficking som jag tittade lite på. Sen bar den hem till Nyköping igen. Jag ville åka till Cosmonova men det ville inte pappa, så jag satt o tjurade i bilen hela vägen hem (och lyssnade på Morgan Allings sommarprat - vilket liv)... Ibland är jag galet mogen, jag vet ;)

Nu sitter jag här (vid Vaion) och installerar iTunes för att strax testa om min överladdning av musik till hårddisken m.m. funkat...

Ciao

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela