Emmas Blogg

På äventyr genom Asien, Australien & Nya Zealand

Svenska Presenter...

Publicerad 2009-07-16 13:54:51 i AZ 2009-2010,

Tänkte be er lite om hjälp... Det är ju så att man ska ge sin värdfamilj några presenter som representerar Sverige (i mitt fall då). Så jag tänkte höra om ni har några bra förslag... Det jag, mamma & pappa m.fl. har kommit på är:

- En Nyköpings-bok
- Osthyvel
- Kalles Kaviar
- Ev. Nyköpingstyget
- Svenskt godis;
  - Bilar
  - Marabou
  - Saltlakrits, typ Djungelvrål (har läst någonstans att de inte har sånnt därborta...)

Tips please!

Kommentarer

Postat av: Sandra T

Publicerad 2009-07-16 15:03:33

Dalahästar är alltid poppis :)

När jag besökte Tyskland i vintras så hade jag med mig en duk av lin också. Den blev också väldigt poppis - lin är inte direkt något som man ser utanför Norden

Postat av: Julia Bremfält

Publicerad 2009-07-17 13:56:08

Hej Emma! det låter ju som att hamnat på ett kanonställe, vad härligt! Min kompis Anja har precis åkt iväg till Australien på ett utbytesår. Hon hade köpt en kortlek med olika bilder från sverige (t.ex. fjällen, dalahästar, midsommarstångar etc.) det är en ganska smart grej att ge bort. Om jag inte kommer ihåg fel så finns de att köpa på Hellmans.

Kram Julia

Postat av: Åsa

Publicerad 2009-07-17 14:26:58

Dalahäst, glas, falukorv : ), semlor : ), knäckebröd landslagströja, flagga, ABBA-skiva, tavla med kungafsmiljen, smågodis

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela