Emmas Blogg

På äventyr genom Asien, Australien & Nya Zealand

The Last Monday

Publicerad 2009-07-27 23:46:08 i Everyday,

Idag var det uppstigning kl 07.00 som gällde - och jag var pigg! eller, jag ska väl inte överdriva men jag var inte dötrött i a f. Sedan bar det av till K-holm och barndomsbästisen Lollo. Dessförinnan stannade pappa o jag vid Posten för att fixa en fullmakt, så att mamma o pappa kan hämta ut ev. post i mitt namn. Men anyway, när jag väl kom till Katrineholm bjöds det på massa prat, en cykeltur, filmtittande (Stardust) och så tömde vi nästan en hel Paradis-ask ;) Galet mysigt var det. Även fast vi inte träffas så ofta så kommer jag sakna dig <3

När klockan sedan visade hemfärd så stannade vi på Coop för att handla en massa smått och gott tills onsdag. Sedan var det min tur att knåpa ihop lite middag... Tacotårta blidde det :) Smaskens. Sedan kollade vi på The Lake House m. Sandra Bullock och Keanu Reeves, den var lite mysig. Jag blev kär i huset! Underbara hus!

Sen provpackade jag väskan... Dvs. jag lade ner kläder som mamma nyligen tvättat, som ligger i fina högar. Jag lade i gymskorna, alla rena strumpor, trosor, bikinis, gymkläder, två par andra skor, hårsaker och annat tjaffs. Sedan vägde jag den och den vägde cirkus 20 kg, så vi får väl se hur det går att packa allt på torsdag... Jag får väl lägga lite i handbagaget (det får väga 7 kg).

Jag håller förresten på att göra en CD till mina värdfamiljer med typisk svensk musik och svenska artister (som är både enbart kända i Sverige och sånna som är kända utomlands). Jag skulle gärna ta emot lite tips. Tack!

Nu ska jag maila Lorie.

God Natt

Kommentarer

Postat av: Therese

Publicerad 2009-07-28 14:00:42

Hallå där!

Tänkte att du kunde ha med Povel Ramel på den där skivan. Typ "Far jag kan inte få upp min kokosnöt" eller "Var är tvålen" =)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela