Emmas Blogg

På äventyr genom Asien, Australien & Nya Zealand

Letter

Publicerad 2009-07-23 20:51:56 i AZ 2009-2010,

So, home from the gym... Tänkte berätta lite om vad Lorie skrev i mailet, eller svaren på alla frågor jag ställde igår :)

- Skolan har en dresscode, eller lite regler om klädsel i alla fall. Man får inte ha spaghetti-straps, magtröjor (det som jag använder så ofta ;) haha...) eller kort, korta shorts (och kjolar antar jag)... Hon skrev att många bryter mot detta, men om jag får en "note" från en lärare p g a min klädsel måste jag sitta hos rektorn och vänta på att någon kan komma med kläder som jag kan byta till. Så jag håller mig nog till de där reglerna ;)

- De har en tandreglerare som jag kan gå till. Då känner jag mig lite trygg :) Är bara lite rädd för hur mycket det kommer att kosta varje gång :S

- Den andra studenten, från Nya Zeeland kommer ungefär samtidigt som jag. Hon kommer inte att gå på samma skola som jag (varje skola tar bara emot en student från varje organisation) och hon kommer att gå i samma familj som en av barnen i familjen. Jag kommer alltså gå själv på GHS (bortsett från alla 3 200 andra studenter), det är ju superläskigt!

- Hennes absoluta mål är att jag ska gå kvar i GHS och att de hittar en familj i området. Annars skulle de inte ha låtit mig bo hos dem först. 

Jag tror jag fick med det mesta... Om ni undrar ngt, bara att fråga (ni är lite dåliga på att kommentera)

Ciao 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela