Emmas Blogg

På äventyr genom Asien, Australien & Nya Zealand

Zink Grill & Amerikanska Ambassaden

Publicerad 2009-07-10 15:45:38 i Everyday,

Gårdagen spenderades i Skärholmens Köpcentrum där det skulle inhandlas någon långärmad tröja och ett par aerobic-skor, men istället köpte jag tre linnen (två från TopShop o ett från Moki för 50:- ) och en engelsk pocketbok... Jag som hade lovat mig själv att inte lägga med pengar på böcker innan jag åker, men jag har velat läsa den ett tag nu; Sharon Osbourne - Extreme, My Autobiography. Dessutom var den på halva priset :P När vi sedan hade vandrat runt där några timmar så begav vi oss till hotellet, för att i princip direkt gå till Zink Grill för att käka middag. Det var supergod mat :D Jag käkade (som att någon vill veta, men whatever); 
Förrätt: "Zinktoast" med räkor, lax och dansk majonäs samt lantbröd... yummie.
Varmrätt: "Thinksallad" med grillad lax, lantbröd (igen), sallad, bönor osv...
Efterrätt: Jordgubbar & vaniljglass 

Lite credd till dem för att de serverade kolsyrat vatten med följande etikett; Härtappat för miljön och den goda smaken.
Sen var det bara att hoppa i säng, tidigt som attan (runt 23-tiden) eftersom att pappa o jag planerade att vi skulle gå upp kl 7.00 dagen efter. Idag är jag ganska trött, inte bara för att jag gick upp tidigt men jag har inte kunnat sova, helt sämst bäddsoffa plus att det var trångt att dela den med lillebror...

Men i alla fall så bodde vi på Scandic Park så det var inte så jättelångt från ambassaden imorse när pappa och jag gick dit... Det blåste ganska mkt men det regnade i alla fall inte. Vi var framme vid ambassaden vid 8 och redan då var det kö. Men det var bara till att ställa sig där och vänta (utomhus). Sedan slussades man in i ett litet glashus där man fick visa att man hade allt med sig (rätt visumhandlingar, frankerat kuvert, pass m.m.) och  gå igenom en säkerhetskontroll. Sedan fick man gå ut ur det lilla huset för att gå in i en större byggnad där man lämnade fram alla handlingar och så fick man snällt sätta sig ner o vänta... och vänta... och vänta lite till. Tills de tillslut ropade upp ens namn fick man gå fram till en lucka, lämna fingeravtryck och så frågade dem lite frågor. Hon frågade mig vart mitt efternamn kom ifrån (fast mer utav nyfikenhet än att man måste meddela vart man har fått sitt efternamn ifrån ;) ), om jag visste vart jag skulle hamna och vart mina föräldrar jobbar. Inga allvarliga och svåra frågor direkt. Sen fick man tillbaks några av papprena och sen var det tack och hej.

När jag kom ut igen så hade det gått två timmar nästan på pricken sen vi hade ställt oss i kön, så extremt lång tid tog det väl inte. Bara lite tråkigt (och kallt & blåsigt) för pappa att få stå ute och vänta hela tiden... Då tog vi taxi tillbaks till hotellet för att käka frukost. Sedan bestämde vi oss för att skippa Grönan p.g.a. otrevligt väder. Så då åkte vi hem istället.

Vi hörs

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela