Emmas Blogg

På äventyr genom Asien, Australien & Nya Zealand

iPod & Blood Drive

Publicerad 2009-11-08 01:44:17 i AZ 2009-2010,

Det har varit dåligt med uppdateringar den här veckan, jag vet. Men här kommer lite news;

- Jag beställde och fick min nya iPod nano Red 16 GB den här veckan. Så nu kan jag lyssna på musik igen :D Den kostade 1 367,58 svenska riksdaler vilket inte var så dåligt tycker jag i a f... Den är så fin - röd och glansig. Jag valde orden Smile. Dance. Laugh. Live. den här gången istället för Once upon a time...

-
Jag "signed up" för att donera blod när den sk. Blood Drive kommer till skolan. Jag hoppas att jag kan göra det även fast jag är utbytesstudent. Lorie sa att jag kunde göra det, men vi får se hur det går.

- Lories föräldrar är här, de kom i torsdags kväll... Då åkte vi till en mongolisk (?) restaurang där man fick plocka ihop sin egna stir-fry. Det var skoj och gott :) Sen så fick vi sånnadära coola take away-kartonger som de har i filmer när de äter kina/asiatisk-take away. Både jag och Ursh utbrast "That's so cool!".

- Igår var vi på Mesa's football game, det var homegame och det var deras sista för säsongen men det gick inte så bra. De förlorade med 12-39 eller ngt sånnt... Så vi lämnade innan matchen var över vilket var första gången vi har gjort det.

Det var ett litet axplock från vad som hänt den här veckan i mitt liv här borta över Atlanten.

Aloha

Kommentarer

Postat av: emilia

Publicerad 2009-11-09 09:23:46

Du får tyvärr inte donera blod, för du varit i Europa under de senaste året. Jag blev jättebesviken när de berättade för mig :(

Postat av: jenny

Publicerad 2009-11-20 22:28:11

jag vill också donera blod! lises mamma pratar mongoliska.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela