Emmas Blogg

På äventyr genom Asien, Australien & Nya Zealand

Bookmans

Publicerad 2009-10-16 04:58:10 i AZ 2009-2010,

Idag var vi utanför huset för första gången på hela lovet som vi var utanför dörren. Vi åkte och uträttade lite ärenden och sen åkte vi till Bookmans, en underbar affär där de har en massa filmer, CD's och böcker som är använda - second hand. Jag köpte en massa böcker - jag kommer inte att hinna läsa ut alla böcker innan jag åker, eller det kanske jag gör, får läsa en massa nästa termin när jag inte har en litteratur-klass...

Peter Pan - J.M Barrie
Thanks for the Memories - Cecelia Ahern
If You Could See Me Now - Cecelia Ahern
High in the Clouds - Paul McCartney, Geoff Dunbar & Philip Ardagh
och Soundtracket från Rent

Paul McCartneys barnbok
High in the Clouds är en barnbok som är skriven av the Paul McCartney (the Beatle) och jag ska använda den till ett projekt i min Creative Writing-klass där vi ska klippa och klistra i en bok som vi har valt. Det ser jag fram emot så mkt! Jag tänkte bara passa på att läsa den innan jag börjar klistra o klippa i den, så när jag är klar med The Friday Nigh Knitting Club så är det barnbok som gäller!

Planerna för Grand Canyon har ändrats. Vi fick inte tag på en van i och med att det är lov, alla är uthyrda, och Terrys gamla bil orkar inte med att åka uppför. Så istället åker vi nerför, till Tombstone och Tuscon vilket ska bli kul det också! Jag och Ursh tycker bara att det är kul att vi åker iväg och ser ngt här i AZ. Så det blir the Canyon någon annan gång :)

Ciao

Kommentarer

Postat av: emilia

Publicerad 2009-10-16 07:27:00

Tombstone är häftligt! Lite annorlunda :) Se till att ta ett sådant där "old time photo" när ni får klä upp er :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela