Emmas Blogg

På äventyr genom Asien, Australien & Nya Zealand

Lock Down

Publicerad 2009-10-09 05:45:52 i AZ 2009-2010,

Idag, under 2nd hr hade vi en lock down - läraren låser in oss i klassrummet och alla sätter sig i det hörn av klassrummet som man inte ser från dörren. När jag, Lorie och Taryn pratade om detta för några veckor sedan så sa de att de brukar släcka alla lampor så att människorna som ev. är inne i skolan inte vet vart det är studenter eller inte. Man gör detta efter Columbine och andra "skolmasakrar" eller om något liknande skulle hända, gängbråk etc. (även om det inte är så stor risk på GHS som på andra skolor). Men idag var det bara en övning, fast min Creative Writing lärare sa att hon freakade ut lite för han (Dr. Santacruz, våran rektor) sa inte att det var en övning när han först utlyste the lock down. Men vi satt i alla fall på golvet, jag satt längst in i hörnet för mitt skrivbord är där, och vi satt där 10-15 minuter i tystnad. Det känndes ju inte så galet produktivt men jag antar att det är lika viktigt att öva som brandövningar... eller ngt i den stilen.

Detta var då min historia-klass, vi som skulle ha prov idag och det hade vi också, man var bara tvungen att vara lite snabbare än vanligt... Jag tror att det gick bra :) Vi får se imorgon eller efter lovet.

Lägger ut lite bilder imorgon :)

Ciao

ps. imorgon har jag half-day/early release = out of school @ 11.30 = great start on fall break

Kommentarer

Postat av: Hanan

Publicerad 2009-10-15 04:08:15

HAHA! Jag tror att jag hade fått panik ju!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela